VOTE | 87 fans

#111 : Libération

Épisode 111 : Looking Back

Productrice exécutive : Ilene Chaiken

Ecrit par : Ilene Chaiken, Kathy Greenberg et Michele Abbott

Actrices (eurs) : Jennifer Beals (Bette), Erin Daniels (Dana), Pam Grier (Kit), Leisha Hailey (Alice), Laurel Holloman (Tina), Mia Kirschner (Jenny), Karina Lombard (Marina), Katherine Moennig (Shane), Eric Mabius (Tim)...

Durée : env 50 min



Résumé :

Shane, Alice, Tina, Dana et Jenny se rendent à un grand gala de sport à Palm Springs qui dure tout un week-end. C'est l'occasion pour chacunes de revenir sur leur "coming-out" !

De son côté, Bette s'acharne au travail... elle engage Candace, jeune femme charpentier, qui pourtant ne cache pas son attirance pour elle !

Popularité


5 - 2 votes

Titre VO
Looking Back

Titre VF
Libération

Plus de détails

Episode 11 - "Looking Back"


L'épisode commence avec une scène des années 70. Des hommes fument des joints, sniffent des rails de coke... Deux femmes sont dans une piscine, en train de se chauffer. Lorsque les hommes s'en aperçoivent, ils se mettent tous au bord de la piscine pour regarder ce spectacle, manifestement très excités. Une troisième femme les rejoint, mais on ne la voit que de dos. On ne sait pas ce qu'il se passe ensuite, la scène se termine brusquement.

Bette et Tina marchent dans la rue. Il est très tôt, il fait encore nuit. Bette parle à Tina de son intention d'engager Candace (l'ex de Yolanda qu'elle a rencontrée dans l'épisode précédent) pour monter l'exposition "Provocations". Les filles entrent au Planet, où les attend le reste du groupe. Marina prépare leur petit déj'. Dana fait ses recomandations à Kit qui va lui garder Mr Piddles durant le week end. Shane trouve que Bette est matinale, mais on apprend vite qu'elle ne participera pas à la virée des filles. Elles se préparent à passer la week end à Palm Springs, où se déroule "le week end Dinah Shore", un rassemblement annuel de lesbiennes des quatre coins des états-unis. Shane demande aux filles pourquoi Jenny est en retard. En entendant ça, Marina comprend qu'elles lui ont demandé de les accompagner, et semble quelque peu troublée. Pendant que Dana fait sa "gaga" avec Mr Piddles, Alice arrive toute excitée et annonce qu'elle a ses règles (rapport au fait qu'elle ava
it peur d'être enceinte). Lenore la félicite, et Bette se demdande pourquoi. Très gênée (car elle n'en a pas parlé à Bette et Tina puisqu'elles venaient de perdre leur bébé), Alice prétexte en être fière car cela affirme sa féminité. Elle dit qu'elle aime la célébrer. Le mensonge est gros mais passe. Les filles se décident enfin à partir. Bette embrasse Tina, Dana laisse à regret Mr Piddles. Lenore s'approche de Bette pour la féliciter de son comportement dans le débat télévisé contre Fae Buckley. Lenore s'en va, et Bette reste sans bouger, perdue dans ses pensées, l'air triste et préoccupé. Kit la rearde, avec le chat dans les bras.


Sur la route, toujours de nuit. Les filles parlent de ce week end, et Alice explique l'origine de cette manifestation. Tina explique que Dana doit recevoir un prix de la C.D.H. (Campagne pour les Droits Humains, associations pour les droits civiques des homosexuels). Quelques instants plus tard, les filles chantent à tue-tête dans la voiture. C'est un vrai concert de casseroles, et Lenore est au bord de se jeter de la voiture en marche lol. Au petit matin, les filles chantent toujours la même chanson ("Closer To Fine" des Indigo Girls), et toujours aussi mal... Lenore a le visage complètement défait, on dirait qu'elle a passé la nuit à se shooter tant elle est fatiguée. Elle se retourne (elle est à l'avant, Alice conduit) vers les filles, le visage implorant, et elles se mettent à siffler la même rengaine au lieu de "chanter". Lenore semble soulagée d'un énorme poids et demande aux filles si elles ont idée du nombre de fois où elle a dû entendre cette chanson lorsqu'Alice a fait son coming out. Elle commence à
raconter les aventures d'Alice au lycée. Alice semble embarrassée mais ne dit rien. Lenore raconte qu'Alice sortait avec Annie Flaherty, et demande à Alice de raconter. Alice répond que ce n'était pas son "coming out" mais tout simplement une soirée alcoolisée au lycée. Tina demande à Lenore de raconter. Lenore s'exécute et commence à rire en disant qu'Alice et Annie étaient complètement saoûles, et qu'elles s'étaient cachées sous le gradins pour fumer lorsqu'au moment de s'embrasser, Annie a vomi sur Alice. Les filles éclatent de rire, mais Alice est beaucoup moins enthousiaste... Elle enchaîne en racontant ce qu'elle considère être son vrai "coming out" (attention: dans l'épisode, "coming out" n'est pas assimilé au fait de se dévoiler homosexuel aux autres, mais de se rendre compte soi-même de ses penchants lesbiens). Elle raconte qu'elle était en fac, et que son petit ami Greg et elle formaient un groupe ("Butter") avec deux autres gars. On voit un flashback d'Alice à cette époque. Un jour le bassiste quitte le groupe sans prévenir, juste au moment d'entrer sur scène lors d'une prestation qu'ils donnaient. (N.B.: ne pas rater la passage d'Alice à cette époque. Son look, son côté rebelle et déjanté... Ca vaut son pesant de cacahouètes!). Le groupe décide alors de faire passer des auditions pour remplacer l'indélicat. Ils passent en revue bon nombre de musiciens, mais les trouvent tous nuls. Puis une fille, Tayo, monte sur scène et commence à gratter sa basse. Alice est subjuguée et envoie balader Greg. Elle reste le regard fixé sur Tayo, qui la regarde droit dans les yeux aussi. Quelques secondes plus tard, on voit le groupe sur scène. Les filles jouent, et se rapprochent les yeux dans les yeux. Soudain elles s'embrassent fougueusement devant la foule qui hurle. Greg les regarde, perplexe, mais ne se formalise pas. Retour dans la voiture; Alice explique qu'elle et Tayo n'ont été ensemble que deux mois et que Tayo a écumé toutes les associations gays, bi, et lesbiennes du campus après elle. Elle ajoute qu'elle lui a brisé le coeur. Dana rebondit sur cette phrase en lui demandant que c'est de là que vient sa "foutue bisexualité". Alice lui demdande de raconter son coming out. Dana refuse d'abord, mais finit par céder. Elle avait 16 ans et faisait un stage de tennis. Sa tutrice (qu'elle refuse de nommer car elle est célèbre aujourd'hui - et qu'elle appelle Ralph, la même personne que dans "Pilot" lorsqu'Alice lui demande des noms pour la charte) et elle étaient tombées très amoureuses. On voit ici aussi un flashback de cette époque. Les deux filles s'embrassent, mais le visage de Ralph est flouté. La jeune Dana se recule, regarde "Ralph", et lui dit qu'elle l'aime. Lorsqu'elle prononce le nom de la jeune fille, on entend un bip qui couvre sa voix. Mais on devine très bien qu'elle dit "Stéphanie". La jeune fille lui répond qu'elle aussi. Dans la voiture, Dana continue d'expliquer ce qu'il s'est passé. Elle raconte que "Ralph" avait écrit à sa meilleure amie pour lui raconter à quelle point elle était amoureuse, etc. La meilleure amie en question a eu vite fait de tout dire aux parents de Ralph, qui l'ont retirée du stage.


Bette est dans son bureau. James vient lui annoncer que Candace veut la voir. Un peu plus tard, dans une autre salle, Bette et Candace discutent de l'organisation de l'exposition, plans à l'appui. Bette donne ses directives, Candace écoute attentivement, puis lui donne son avis sur certaines mises en forme. Bette paraît emballée et demande un devis.


Dans la voiture, Lenore dit aux filles que son coming out à elle implique aussi une célébrité. Entendant ça, Alice reste perplexe. A l'arrière, Jenny demande en chuchotant à Tina si Lenore est lesbienne. Tina lui dit que non, et elles sourient, curieuses d'entendre la suite. Lenore continue son histoire. C'était dans les années 70, lors d'une soirée où circulaient alcool, drogue, et échangistes. Tout en l'écoutant, Dana et Shane se regardent, perplexes elles aussi. Lenore continue et raconte qu'il y avait deux filles dans une piscine entre qui il se passait quelque chose. On voit un flashback là aussi, mais cette fois c'est le même qu'au début de l'épisode. On voit les deux filles, fixées par toute une bande d'hommes au bord de la piscine. Ils sont habillées très kitsch, avec les coiffures qui vont avec lol (les 70's quoi). Pendant que Lenore dit avoir rejoint ces filles pour passer du bon temps (et sous-entendant qu'elle a passé un excellent moment), on voit toujours la même scène, Lenore dans l'eau contre le bord, et les hommes qui s'en vont terriblement déçus. Dans la voiture, on retrouve Lenore qui sourit de manière nostalgique, disant que c'était "chaud", et soupire comme si cela avait été un des meilleurs moments de son existence. Alice la regarde et grimace. A l'arrière les filles étouffent leurs rires. Alice entend Shane et lui coupe la chique en lui demandant de raconter son histoire. Shane s'arrête soudain et se remémore une scène de son enfance. On la voit alors petite fille (environ 10 ans), dans un parc. Elle parle d'une fillette qui l'obsédait et qu'elle est allée voir dans un sursaut de confiance. Elle explique que cette petite fille lui a volé son coeur. Les filles arrivent devant chez Lenore (qui habite à Palm Springs) et Alice s'empresse de sortir les bagages de sa mère pour mettre fin à son calvaire lol. Lenore se tourne vers Dana, Shane et Tina et commence à raconter une autre histoire. Jenny ouvre la portière, et Alice arrive pour l'interrompre en lui disant que son téléphone sonne. Lenore semble ne pas s'en soucier lorsqu'Alice lui dit que c'est peut-être son nouvel agent. Lenore sort alors en vitesse pour rentrer répondre. Les filles disent au revoir à Lenore qui est déjà bien loin de la voiture. Alice demande à Dana de l'aider à porte les bagages jusque devant la maison. Les filles courent, posent les sacs en toute hâte, et revienne comme des voleuses vers la voiture. Alice hurle au loin à sa mère qu'elle a laissé les sacs, et se jette dans la voiture en demandant à Tina (qui s'était mise au volant) de démarrer à toute vitesse. Dans la voiture les filles sont mortes de rire, et Alice leur demande si ce qu'elle a fait n'est pas trop méchant. Shane prend pitié de la pauvre Lenore, mais rit elle aussi. Soudain le portable d'Alice sonne. C'est Lenore qui demande des explications. Alice prétexte qu'elles étaient pressées car Dana est attendue. Elle raccroche en disant aux filles que sa mère les rendait toutes folles. Les filles ne disent rien mais n'en pensent pas moins.


Elle arrivent enfin devant l'hôtel où elles doivent séjourner. C'est un grand complexe luxueux, et lorsqu'elles entrent elles regardent partout, hébétées. Tout à coup, une femme surgit et interpelle Dana. Elle se présente, elle s'appelle Tonya et est hôtesse d'accueil pour les invités. Elle est censée s'occuper de Dana durant tout le week end. Elle est un peu survoltée et demdande à Dana si elle est seule. Les filles se tiennent juste derrière elle, à quelques centimètres. Dana répond que non, qu'elle est avec ses amies. Tonya ne semble pas confuse et propose juste de leur avoir des invitations à dîner avant de rappeler à Dana qu'elle a une séance photo une heure plus tard. Les filles l'interrompent en lui disant que ce n'est pas nécessaire et qu'elles ne veulent pas perturber Dana. Tonya s'en fiche éperduement et embarque Dana à part tout en continuant de lui parler. Les filles se regardent complètement ahuries par ce personnage. Tonya continue de faire la lèche-popotin avec Dana et lui donne la clé de sa suite. Les filles les rejoignent mais se tiennent un peu à distance. Tonya donne sa carte et son numéro à Dana, lui disant de l'appeler pour quelque raison que ce soit. Dana est dépassée par la situation et ne place pas un mot. Derrière les filles scrutent Tonya et son petit manège. Tonya finit par dire au revoir au groupe et s'en va. Dana lui répond au revoir avec un grand sourire, toute excitée qu'on s'occupe d'elle comme d'une star. Alice passe à côté de Dana et lui demande ironiquement si à son avis Tonya fonctionne à piles.


Quelques instants plus tard, les filles sont dans leur chambre. Elle sont sur le balcon et regardent en bas. Il y a une piscine gigantesque rempli de monde dedans et autour. Il n'y a que des femmes. Jenny dit ne jamais avoir vu autant de femmes dans un seul et même endroit de toute sa vie. Tina propose de descendre. A l'intérieur, Dana se prépare pour sa séance photo. Elle sort de la salle de bains et demande aux filles ce qu'elles pensent de son look. Puis on frappe à la porte. Alice va ouvrir, c'est Tonya qui vient chercher Dana. Elle entre, complimente Dana avec insistance et donne aux filles des cartes d'accès pour plusieurs évènements, avec une chance de peut-être remporter une croisière Olivia (croisière qui est destinée à regrouper elle aussi des lesbiennes sur un bateau de luxe). Tonya embraque Dana et continue de la complimenter. Les filles regardent ce petit jeu pathétique mais ne disent rien.


Candace vient voir Bette dans son bureau. Elle lui amène le devis qu'elle avait demandé. Bette le regarde attentivement, et lui dit que c'est le plus cher de quelques dollars que ceux qu'on lui a précédemment proposé. Candace lui explique alors qu'on ne peut pas avoir le triangle "bon marché/bien fait/rapide" en même temps. Elle dessine un croquis pour illustrer sa théorie et le montre à Bette. Elles débatent de ce devis et se regardent en souriant. On sent que Candace est attirée par Bette. Elle lui propose d'aller chercher à manger pour qu'elles restent ensemble dans le bureau à discuter du projet tout en faisant leur pose déjeuner. Bette acepte, et Candace s'en va. Elle la suit du regard, souriante.


A l'hôtel, les filles sont finalement descendues autour de la piscine qui fourmille de lesbiennes riant aux éclats, jouant et prenant du bon temps. Elles s'arrêtent devant un stand de T-shirts. Shane en attrape un où il est écrit "Lesbian Wanted" et le montre à Jenny. Jenny lui répond qu'elle devrait être bien éméchée pour oser porter ça. Elle en attrape un autre en riant, avec écrit "She's My Bitch" et le tend à Tina en lui suggérant d'en faire cadeau à Bette. Tina rit et lui dit qu'elle devrait appeler Bette pour lui demander ce qu'elle en pense.


Au C.A.C., Candace et Bette mangent tout en discutant. Candace lui explique qu'elle et Yolanda se disputaient tout le temps lorsqu'elles sortaient ensemble. Elles blaguent ensemble sur le fait que Yolanda est une râleuse. Soudain le portable de Bette vibre. Elle s'excuse auprès de Candace et s'éloigne pour répondre. C'est Tina qui l'appelle pour lui dire que tout se passe bien et qu'elles s'amusent. Elle ajoute que Bette leur manque à toutes. Bette paraît un peu embarrassée et distante et tente de lui expliquer qu'elle déjeune avec Candace pour parler de "Provocations". Tina n'entend rien à cause su bruit, et lui dit qu'elle la rappellera plus tard. Bette raccroche en soupirant et revient s'asseoir près de Candace qui lui demande si tout va bien. Bette lui répond que oui, que c'était sa petite amie qui l'appelait. Candace manque de s'étrangler avec son déjeuner et semble très déçue de savoir que Bette est prise. Elle lui dit qu'elle n'était pas au courant et Bette lui répond qu'elle ne pouvait pas le savoir..


Les filles sont attablées près de la piscine. Tina vient de se faire servir un cocktail et explique que maintenant elle peut en profiter (sous-entendant "depuis la perte du bébé"). Elles trinquent et Alice se met à pointer deux lesbiennes très butch du doigt. Elle les qualifie de "repérables à cent mètres". Jenny se lève alors et demandent aux filles "qui elle est". Alice lui dit que c'est impossible de la définir car elle n'a pas choisi son camp, et qu'elle est en transistion.


Au C.A.C., Bette explique à Candace qu'elle doit se remettre au travail. Candace ramasse ses plans et les restes du déjeuner, et les deux femmes échangent quelques banalités. Bette l'aide à ranger aussi, et à un moment elles se penchent pour attraper une bouteille toutes les deux. Elles se frolent et se reculent aussi vite. On sent un grand malaise.


Le soir, du côté de Palm Springs, les filles se rendent à une soirée. Musique à fond, lumières colorées, gens qui dansent partout, alcool... Les filles regardent et se rendent compte que c'est une soirée blanche. Bien entendu aucune n'est habillée en blanc. Jenny (qui porte finalement un T-shirt avec "Lesbian Wanted" dessus) part de son côté et les trois autres se frayent un chemin à travers lafoule qui danse. On retrouve Jenny, accoudée à un comptoir avec deux autres filles, en train de faire un concours de téquilas frappées. Elles comptent "un, deux, trois", et avalent leurs verres cul-sec. Jenny a du mal mais finit portant son verre en faisant la grimace. Une des filles lui tape dans le dos comme à un bon pote en lui disant qu'elle est une brave fille. Jenny est manifestement déjà bien entamée et rit avec un air niais. D'autres filles assises autour lui demandent de continuer son histoire. Jenny avait commencé à leur raconter son aventure avec Marina. Elle se met à parler du moment où elle a été invitée chez Marina et Francesca pour dîner. Au milieu de son récit elle réalise ce qui lui est arrivé et décrète que sa vie est foutue. Elle s'en prend ensuite à Marina qui a détruit la relation JennyTim tout en ne mettant pas en péril la sienne avec Francesca. Une des filles qui écoute lui demande si c'était la première femme avec qui elle couchait. Jenny s'arrête, et prend conscience que c'est l'histoire de son coming out. Elle sourit alors et dit fièrement à tout le monde qu'elle va leur raconter l'histoire de son coming out. Les filles sont emballées et l'encouragent. Jenny remémore la soirée chez Bette et Tina, et l'émoition qu'elle a ressenti en voyant Marina pour la première fois. Elle raconte ensuite le baiser dans la salle de bains. A mesure que Jenny raconte, on voit des flashbacks des scènes en question. Elle se souvient s'être demandé si elle était folle, qu'est-ce qui lui arrivait, qu'est-ce qu'elle faisait... et dit que Marina a détruit tous les éléments stables de sa vie. En disant ça, elle se souvient de la première fois qu'elles ont fait l'amour. Elle leur explique que ce fut l'expérience sexuelle la plus géniale qu'elle ait connue. Elle prend à part une des filles et rejoue la scène où Marina lui a dit "je crois que je pourrais tomber amoureuse de toi". Elle embrasse la fille et toutes les autres derrière huenet le comportement de Marina. La fille se recule et prend un air dégoûté (non pas du baiser mais de l'attitude de Marina envers Jenny) en disant que c'est dégueulasse. Les filles commencent à débattre de ça et attirent l'attention de Jenny sur le fait que Marina ne lui a pas dit qu'elle était tombée amoureuse d'elle, mais qu'elle "croit" qu'elle "pourrait" tomber amoureuse. Jenny dit qu'elle a ruiné sa vie avec une supposition. Une des filles tend alors un portable à Jenny pour qu'elle appelle Marina et lui dise quelle salope elle est. Les autres filles encouragent Jenny à le faire et Jenny se décide finalement à appeler. Lorsque Marina décroche, Jenny est prise de panique et ne dit pas un mot. Voyant le malaise de Jenny, Robin, une des filles présentes, vient prendre le téléphone et prétexte avoir fait un faux numéro. Mrina lui raccroche au nez et Robin rend le téléphone. Jenny la regarde en souriant, la remerciant pour ce qu'elle a fait. Le courant passe entre les deux, et les regards se font insistants.


Tonya et Dana marchent dans le hall de l'hôtel. Plusieurs fans tentent de l'approcher. Tonya veut savoir si elle s'est remise avec Lara... Danan ne sait plus torp où donner de la tête. Tonya essaie de la sortir de là en l'emmène ailleurs.


A la soirée, Shane passe au milieu de plusieurs femme, et aperçoit au passage Jenny en pleine discussion avec Robin. Elle les regarde, sourit, puis passe son chemin. Jenny et Robin se sont isolées et sont assises à une table où elles parlent du métier de Robin (qui est trapéziste). Puis Jenny commence à se dévaloriser, et Robin lui demande pourquoi elle fait ça. Jenny lui répond qu'elle a foutu sa vie en l'air, et paraît désespérée. Robin rebondis alors en faisant des métaphores avec le trapèze, qu'il faut rattraper, comme on attrape une seconde chance dans la vie.


Tonya ramène Dana dans sa chambre car les fans se bousculent devant la suite de Dana. Danan n'a pas le temps de la remercier que Tonya la plaque contre la porte et lui dit qu'elle veut lui faire l'amour. Elle se jette sur elle, l'embrasse partout et commence à la déshabiller. Dana se laisse faire.


Dans leur chambre, Tina, Shane et Alice sont sur le lit en train de regarder un vieux film en noir et blanc à la télé. Elles rigolent du ridicule des scènes (un homme et une femme. Le femme: "je vous aime très cher, etc"). Jenny rentre, complètement titubante et leur dit qu'elle ne s'est jamais débauchée comme ça. Les filles oublient le film et regardent Jenny en riant de la voir se lâcher autant. Jenny va dans la salle de bains, et Alice lui demande comment cela s'est passé avec "la fille" (Robin en l'occurence). Jenny ressort, les regarde toute fière d'elle et leur dit qu'elle a un rendez-vous avec elle à Los Angeles. Les filles la félicitent, étonnées de son changement.


Tonya a jeté Dana sur le lit et lui grimpe littéralement dessus. Elle la laisse à peine respirer et lui fait du bouche à bouche intensif. Le téléphone de Dana se met à vibrer et Tonya est toute excitée. Dana essaie tant bien que mal de répondre. Elle y parvient finalement, et Tonya continue de l'embrasser furieusement partout pendant qu'elle parle à Alice. Elle lui demande si "elle aime ça", etc. Dana dit à Alice qu'elle doit raccrocher, et l'expédie sans ménagement.


Dans la chambre des filles, Alice regarde son portable, perplexe, et dit à Tina, Shane et Jenny que Dana est maquée. Les filles sont surprises. Tina lui demande si c'est avec Tonya. Alice réagit et leur dit qu'elle trouve que cette fille dégage de mauvaise ondes. Jenny intervient et denade pourquoi il est si difficile de trouver la bonne personne. Shane change de sujet et dit à Tina qu'il est temps pour elle de raconter son coming out. Tina leur explique qu'elle sortait avec un avocat. Alice ajoute "Eric", et Tina la regarde comme pour lui demander si c'est elle qui compte raconter l'histoire. Alice répond qu'elle s'en souvient parce que c'était juste après sa rupture avec Bette, qu'elles étaient dans la période "meilleures amies". Tina continue donc en disant que ce garçon était un grand ferru d'art et qu'il l'a emmenée un soir à un vernissage à la galerie de Bette Porter. On voit la scène où Eric présente Bette et Tina. Bette avait un look très différent d'aujourd'hui, avec un carré asymétrique plutôt agressif, et en costume-cravate. Eric parle à Bette d'une certaine Catherine Opie (artiste), et Bette lui suggère d'aller la voir. Dans la chambre d'hôtel, Tina continue son histoire. Elle raconte que par la suite, Eric et elle furent invités au dîner d'un des artistes de Bette. On voit Bette saluer tous les gens présents autour de la table, puis s'approcher de Tina qui regarde un tableau pour lui demander de se joindre aux autres pour dîner. Elles se sourient et Bette semble très sûre d'elle, contrairement à Tina qui semble délicieusement troublée. Retour dans la chambre, Tina explique qu'ensuite il y a eu "l'histoire de la boucle d'oreille". Alice se brosse les dents dans la salle de bains, et Tina entre elle aussi tout en continuant de parler. On voit maintenant la même scène (Tina devant le tableau et Bette près d'elle). Bette se tourne vers Tina et remarque que sa boulce d'oreille s'est défaite et qu'elle est accrochée à ses cheveux. Elle la décroche et la tend à Tina, qui sourit toujours de manière troublée par cette belle femme qu'est Bette.


Au C.A.C., Candace est sur le point de paritr. Bette l'accompagne dans le couloir en la remerciant. Bette la remercie à son tour pour l'opportunité qu'elle lui a offerte, et elles se serrent la main. Candace s'en va, Bette retourne dans son bureau.


Jenny dit à Tina qu'elle ignorait que Bette était sa première petite amie. Tina lui répond "la première et la dernière pour toujours". Jenny lui demande alors si elle n'a jamais eu envie d'aller voir ailleurs. Tina lui dit que bien sûr, qu'elle est curieuse, mais que lorsqu'elle regarde Bette elle se dit "que demander de plus?". Tina commence à se brosser les dents elle aussi. Alice continue de son côté (elle doit y être depuis 5 bonnes minutes) et dit à Tina de raconter la suite. Tina dit que le soir même, en rentrant chez elle, elle s'est aperçue qu'elle avait perdu sa boucle d'oreille alors qu'elle aurait juré l'avoir remise. Elle pense que c'était le destin, mais Alice la chambre en disant que c'était calculé. On voit Tina arriver à la galerie de Bette. Bette sort la boucle d'une enveloppe et la tend à Tina, en disant qu'elle était persuadée qu'elle l'avait vue la remettre. Tina prend la boucle, et lorsque leur mains se touchent, Tina reste sans bouger et Bette se penche pour l'embrasser. Tina se laisse faire, manifestement conquise. Puis elles se sourient.


Bette est seule, assise dans son bureau, pensive. Candace revient, et Bette lève la tête pour regarder qui c'est. Candace dit qu'elle a oublié queque chose, et Bette acquièsce en lui tendant son sac. Candace ne s'en soucie que très peu et dit qu'elle a oublié de dire à Bette qu'elle ne dormirait pas de la nuit si elle ne lui avouait pas avoir voulu l'embrasser toute la journée. Bette reste figée, fixant Candace sans dire un mot. Candace l'embrasse et Bette lui rend son baiser. Soudain Bette le rompt et Candace réalise qu'il vaut mieux qu'elle s'en aille. Bette reste debout, snas bouger, anéantie par ce qu'elle vient de faire et se met à pleurer.


Dans la chambre d'hôtel, tout le monde dort excepté Shane. Elle sort dans le couloir pour téléphoner à Cherie. Des filles sont en train de chahuter dans le couloir, il y encoreplein de monde debout à cette heure-là. Une fille passe tout près de Shane et lui dit qu'elle la trouve sexy. Shane lui dit merci mais ne la calcule pas plus et continue sa conversation avec Sherry. Elle finit par raccrocher et part on ne sait pas trop où.


Dans la chambre de Tonya, Dana se fait littéralement sauter dessus. Elle est nue. Tonya embrasse Dana de partout et descend petit à petit. Tonya lui dit qu'elle a du mal à croire qu'elle va brouter le minou à "Dana Fairbanks" et commence à s'exécuter.


Le lendemain matin, dans la chambre des filles. Jenny se réveille doucement et réalise qu'elle a dormi toute habillée. Shane dort près d'elle. Alice se lève et s'approche du chariot amené par le service d'étage où se trouvent de la nourriture et des bouteilles d'eau. Elle en prend une et commence à boire, lorsque soudain elle entend Dana s'approcher de la porte et ouvrir le verrou. Elle pose sa bouteille à toute vitesse, pousse Jenny qui s'était assise dans son lit de manière à la coucher, et file en courant (à vrai dire en sautant lol) se jeter sur son lit où Tina dort encore. Dana tente d'entrer sans faire de bruit. Elle aperçoit Jenny et se dirige vers la salle de bains, lorsqu'Alice se jette sur elle comme une furie et la bascule sur le lit en lui demandant de tout lui raconter.


Bette est chez elle. Le téléphone sonne et elle va décrocher. C'est Tina. Tina se rend compte à sa voix que quelque chose ne va pas et s'inquiète de la fatigue de Bette. Elle lui dit qu'elle n'est pas la seule à avoir veillé tard, et explique vaguement que Dana aussi a fait nuit blanche. Tina est sur le balcon, et derrière on peut voir les autres chahuter Dana sur le lit. Bette lui demande quand elles comptent rentrer, Tina lui dit qu'elle ne sait pas car Dana a une séance d'autographes. Elle embrasse Bette et raccroche, puis rejoint les filles qui sont en train de taquiner Dana. Bette semble perdue.


Plus tard, les filles sont devant l'hôtel, rangeant les bagages dans la voiture et prêtes à partir. Dana n'est toujours pas là et elles se demandent où elle est. Shane monte au volant, Alice côté passager avant. Shane tourne la tête et dit "merde". Alice ne comprend pas et tourne la tête à son tour. Elle regarde Shane, affolée et lui dit "hors de question". On voit alors Dana arriver avec Tonya. Elle dit aux filles que Tonya va monter en voiture avec elles pour rentrer. Les filles font toutes une tête d'enterrement.


Sur la route, Tonya et Dana parlent de leurs points communs, de leurs goûts, de leurs habitudes. Tonya parle tellement qu'elle saoûle les filles. Jenny s'est endormie sur l'épaule de Tina, qui elle lève les yeux aux ciel comme pour supplier le bon Dieu de la faire taire. Shane et Alice se regardent en grimaçant. Tonya recommence à faire la nunuche hypocrite avec Dana et affiche un sourire niais à chaque occasion. Elle demande ensuite à Dana si elle préfère les chiens ou les chats. Elle ne lui laisse pas le temps de répondre et commence à faire un vrai plaidoyer contre la race féline. Tina qui entend ça se met à sourire, pensant certainement que cela va tourner au vinaigre vu comment Dana est dingue de Mr Piddles. Dana dit à Tonya que les chats ne sont pas insensibles et que certains sont presque humains. Elle prétend que Mr Piddles l'est, et Tonya ne comprend pas.Tina lui explique qui est ce fameux Mr P., avec le sourire jusqu'aux oreilles. Tonya retourne sa veste et essaie d
e se rattraper. Shane et Alice sont consternées par ce qu'elles entendent, et Alice grimace en imitant Tonya. Elle a l'air d'être un peu jalouse. Jenny dort toujours lol. Tonya dit qu'elle a hâte de rencontrer Mr P., et Dana lui propose de lui montrer une photo.


Un peu plus tard, les filles déposent Tonya et Dana. Alice referme la portière en grimaçant, et demande aux filles ce qu'il faut qu'elles fassent pour sortir de cette galère. Shane ne voit pas l'intérêt de s'en mêler. Alice lui dit que Tonya est une vraie source d'ennuis. Shane répond alors que l'histoire du chat était en effet quelque peu farfelue. Tina surenchérit en parlant d'anecdotes que Tonya leur a racontées en route. Alice dit aux filles qu'elle a donné 50$ pour l'essence à Tonya, et qu'elle a bien regardé le compteur et qu'il y en avait seulement pour 32,50$. Tonya ne lui a pas rendu un centime de monnaie. Tina et Shane se retournent consternées et lui demandent pourquoi elle n'a rien dit avant. Alice répond qu'ele ne voulait pas faire de peine à Dana.


Au C.A.C., Candace arrive dans le bureau de Bette, qui paraît toujours aussi préoccupée. Elle passe juste pour lui dire qu'elle travaille en extérieur et elle s'en va. Bette plonge le nez dans un dossier et se dirige vers la fenêtre (qui est dos à la porte). Soudain, des mains passent autour de sa taille. Elle murmure qu'elle "ne peut pas", pensant que c'est Candace. Mais c'est en fait Tina, qui ne comprenant pas lui demande "tu ne peux pas quoi?". Bette se retourne comprenant que c'est elle, et lui sourit puis l'embrasse. ELlle prétexte avoir dit ça car l'exposition ne serait jamais prête dans les temps. Tina lui dit que le week end a été mouvementé et que sa seule envie était de rentrer à la maison, près d'elle. Le couple s'embrasse tendrement.


1x11 - "Looking Back" - TV Transcript
RATING: TVMA - SLD
SHOWTIME ADVISORIES: Nudity, Adult Language, Adult Content
Stereo / CCAP
46 min


Credits:

Jennifer Beals (Bette)
Erin Daniels (Dana)
Leisha Hailey (Alice)
Laurel Holloman (Tina)
Mia Kirschner (Jenny)
Karina Lombard (Marina)
Eric Mabius (Tim)
Katherine Moennig (Shane)
and Pam Grier as Kit

guest stars
Anne Archer
Ion Overman
Anne Ramsay


executive producer
Ilene Chaiken

executive producers
Steve Golin
and
Larry Kennar

co-executive producer
Ellie Herman

co-executive producer
Rose Troche

consulting producers
Mark Zakarin
Susan Miller

casting by
Coreen Mayres, CSA
and
Heike Brandstatter

edited by
Allan Lee

production designer
Ricardo Spinace

director of photography
Robert Aschmann

produced by
Rose Lam

created by
Ilene Chaiken
and
Kathy Greenberg
&
Michele Abbott

written by
Guinevere Turner

directed by
Rose Troche

James - Preston Cook
Tonya - Meredith McGeachie
Tayo - Marta Jaciubek
Greg - Robin Nielsen
Dana (16 years) - Andrea Whitburn
Ralph - Tara Wilson
Young Shane (8 years) - Harley Reiner
Young Tiffany - Sarah Widdows
Eric - Kyle Cassie

Bunnies -
Shira Moss
Tiffany Sweeney
Lesbians -
Leanne Jijian Hume
Maggie Blue O'Hara
Party Animals -
Alison Fraser
Jennifer Kitchen
Penelope Corrin
Nervous Lesbian - Kirsten Williamson

Older Lesbian - Kate Robbins
Semi-Drunk Lesbian - Dorothy Fehr
Cheering Guys -
Rhys Lloyd
Christopher Gauthier
Drummer - Jeremiah Klein
Ralph's Mom - Cindy Maines
Ralph's Dad - Ron Chartier

EXT. - POOL PARTY - NIGHT

[title card: Los Angeles, California - 1979]

[A party by a pool. Disco music plays. Several people are milling around, some are dancing. Waitresses in skimpy outfits serve drinks to people. A couple of people are snorting cocaine. A guy sits on the couch, smoking pot.]

Cheering Guy #1: Check it out.

Cheering Guy #1/#2: Oh yeah! Oh baby! Yeah!

Cheering Guy #1: Please! Please!

[A couple of topless women in the pool swim to each other. Several men sitting around by the pool gather around, shouting for them to kiss and make out.]

Cheering Guy #1: The more the merrier!

Cheering Guy #2: Yeah, all the way, yeah!

[A third woman approaches the female couple in the pool. The men get excited and start shouting louder for the women to do something.]

[main titles]

EXT. - THE PLANET - EARLY MORNING

[It's still dark outside. Bette and Tina are walking to The Planet.]

Bette: I was thinking about asking Yolanda's ex-girlfriend to bid on the "Provocations" job.

Tina: Is she a contractor?

Bette: Carpenter. She's got an all-woman crew.

Tina: That's cool. You should definitely hire her.

INT. - THE PLANET - EARLY MORNING

[Bette and Tina enter The Planet. The gang's all there. Marina's behind the counter, making coffee. Shane's at the counter, pouring coffee. Alice and her mom, Lenore, are sitting at a table nearby.]

Tina: Hi!

Shane: Hey!

Alice: Oh, hey guys!

Bette: Hi!

[Tina stands next to Shane at the counter.]

Tina: (to Marina) Hello.

Marina: Hello!

Alice: (to Bette) Good morning!

[Dana and Kit are sitting on a couch. Dana's cat, Mr. Piddles, is in a travel crate on the coffee table.]

Mr. Piddles: Meow!

Dana: (to Kit) The most important thing are his pills. He gets them, um, three times a day - it's right here.

[Dana flips open a long list of instructions and points out to Kit the part about the pills.]

Dana: See, (reading) "three times a day with wet food," and um... and it's best to sort of let him wake up on his own because he's...

Mr. Piddles: Meow!

Dana: ... less crabby about taking them that way. (looks at crate) But he should... he should be okay. (to Mr. Piddles) Right, P?

[Dana pokes at the travel crate. Kit leans forward to see the cat.]

Dana: (silly voice) Right Mr. P?

[Shane, at the counter, hands Bette and Tina some coffee.]

Shane: Wow, you are up so early, Bette.

Bette: Yeah, well, I guess it's just the excitement of the trip!

Tina: That she's too busy to go on.

Bette: (hugging Tina) Yeah, but someone's ready to party for the both of us.

Shane: That's right. Right on, huh?

Tina: Yeah, let's go.

[Shane and Tina high-five each other.]

Shane: Yes.

Mr. Piddles: Meow!

Shane: (to Alice) Um... was Jenny's a regular latte?

Mr. Piddles: Meow!

Marina: Is Jenny going with you?

[Bette squeezes Tina's shoulder and goes to sit down.]

Tina: (to Marina) I invited her. I felt bad for her. She's all alone.

Marina: (smiling) Well that's good. I guess.

[Dana has Mr. Piddles out of his crate. She's scratching his neck.]

Dana: (to Mr. Piddles) (silly voice) Say bye, everybody! I'm gonna stay with Auntie Kit while mom goes away with all of her friends. Right? Say bye Shane...

Mr. Piddles: Meow!

Dana: (to Mr. Piddles) (silly voice) ... bye Lenore, bye Bette and Tina, have fun in Palm Springs!

[Dana waves Mr. Piddles paws at everyone.]

Kit: Yes, Mr. P, Auntie Kit will watch your back.

[Dana scratches Mr. Piddles' neck.]

Dana: Thank you so much, Kit.

[Alice comes running in from the bathroom, up to her mother.]

Alice: Woohoo, congratulate me, I got my period.

Lenore: Oh!

[Lenore and Alice hug.]

Bette: So why are we congratulating you?

Alice: (smiling) Hm?

[Shane looks at Dana. Alice looks at Dana. Dana frowns.]

Alice: 'Cause I love getting my period.

Lenore: She does! Ever since she was a - kid.

Alice: Right! No, no, no, 'cause it reaffirms my womanhood. I - like to celebrate it, to... you know... show women everywhere it's a blessing, it's not a curse. (smiling) 'Kay! You guys. (waves arm) Road trip? Let's go!

[Alice heads out.]

Shane: See ya, Kit.

[Kit waves.]

Shane: Bye, Bette.

[Bette and Tina kiss and hug.]

Tina: I'll call ya.

Bette: Have a slippery nipple for me.

Mr. Piddles: Meow!

[Dana gives Mr. Piddles to Kit and gets up to go.]

Dana: Goodbye P Man.

Kit: Bye mommy!

Dana: Goodbye P Man!

Kit: Bye!

[Everyone piles out to the car. Bette watches everyone go.]

Lenore: (to Bette) By the way. You were amazing on Insight with George Parson, I mean absolutely amazing. I really applaud your cause and your commitment and... (sighs) God, that bitch, Fae Buckley, you should've decked her!

Bette: (smiling) Thank you.

Lenore: (laughing) It was great.

[Lenore leaves. Kit pets Mr. Piddles. Bette looks down and sighs.]

EXT. - HIGHWAY - EARLY MORNING

[The sun is just barely beginning to hint at rising. Cars on both sides of the highway whoosh by.]

INT. - MINIVAN - HIGHWAY - EARLY MORNING

[Alice is driving. Lenore is in the passenger seat. Jenny and Dana sit in the middle seat, and Tina and Shane sit in the very back. Everyone's half-sleeping and sipping on coffee.]

Jenny: (to Alice) So, is this a golf tournament?

Alice: Yeah, it's the Kraft-Nabisco Professional Women's Golf Tournament. Otherwise known as the Dinah Shore Weekend.

Jenny: Is she gay?

Alice: No. Dinah Shore's dead. She died back in '94. And, actually, the word is that she hated her snooty little golf tournament turned into a spring break for lesbians. Refused to acknowledge it. (to group) You guys, there's supposed to be, like, 10,000 women there.

[Jenny gasps.]

Tina: Whoa.

Shane: Oh, god.

Tina: (smiling) She's done research.

Alice: Yeah, I'm doing a story on it for The Weekly. Gotta make something outta this lame-ass weekend, right?

Tina: And Dana's getting an HRC award.

Alice: Yeah. We're totally proud of her.

Jenny: What's that?

[Dana smiles.]

Tina: It's the Human Rights Campaign. It's the biggest gay civil rights organization in the country. It's a huge deal.

Jenny: Congratulations.

Dana: Thank you.

[Later...]

[The group is singing the Indigo Girls "Closer to Fine".]

Everyone: (singing way off-key) "I looked to the children, I drank from the fountains, there's more than one answer to these questions pointing me in a crooked line..."

Alice: (deep) Yeah!

[Everyone kind of botches the next line.]

Everyone: (singing) "The less I seek my source for some definitive..."

[Everyone giggles.]

Everyone: (singing) "The closer I am to fiii-iiine, yeah!"

[Everyone giggles. Lenore closes her eyes.]

[Much later...]

[The sky is lit up with a beautiful sunrise. And the gang is still on the highway, still singing "Closer to Fine."]

Everyone: (singing) "The closer i am to fiii-iiine, yeah!"

[Lenore is a little worn-out from listening to the repetitive singing. She turns to the group in the backseat. Everyone starts whistling the the song, also botching that.]

Everyone: (whistling the whistle solo of "Closer to Fine")

[The whistling fades, and everyone's pretty much done singing the song. Lenore huffs in relief.]

Lenore: Thank god! (to group) Do you know how many times I had to hear that song when Alice was first coming out of the closet? (to Alice) It was a nightmare. It was all about Annie Flaherty. (laughs) Tell them your coming out story, honey. It's so hilarious!

Alice: First of all, it's not my coming out story. It was just a drunk high school grope.

Tina: Tell us your coming out story.

Lenore: Well, they got hammered, the two of them. And then they scampered under the bleachers (laughing) for a smoke, which of course she was not allowed to do. (laughing) And... just as they were about to kiss...

[Lenore laughs. Alice looks at her.]

Lenore: (laughing) Annie vomited all over Alice!

Everyone: (laughing) Ohh!

Alice: Now, my real coming out story? That happened in college. My boyfriend Greg and I had this band called Butter. And we played every weekend at The Tap Room ...

FLASH BACK - INT. - THE TAP ROOM

Alice: (voice over) ... which was like our little bar on campus.

[A college-aged Alice, with long, dark, messy hair, struts out onto a stage where her band is set up. The small audience cheers. Young Alice shouts into the mic as she heads for her guitar.]

Young Alice: (mic) Butter rules!

[The audience cheers. Alice picks up her guitar. The lead singer, Greg, shouts something into the mic and the band begins to play.]

Alice: (voice over) It was three guys and me. And, I don't know, I wasn't that into it, but, Greg thought we could go all the way.

[Young Alice and Greg and their drummer Dave are jamming, until they notice that they have no bassist. The stop.]

Audience: Aww!

Greg: Hey. Where's Brad?

Young Alice: Where the fuck is Brad?

Alice: (voice over) But anyway, our bass player quits one day, right?

[Later...]

[The bar is now mostly empty. Greg, Dave and Young Alice have a small table near the stage. They're pigging out on beer, burgers and cigarettes. They're auditioning bassists, none of which look too interesting.]

Alice: (voice over) So we had three days to find a new one. So, we hold these auditions, and all these guys come and they couldn't play bass to save their lives.

[The Tap Room waiter brings the group burgers and a pitcher of beer.]

Greg: Get your feet off the table!

[Greg smacks Young Alice's feet away. She puts her feet down and leers at him.]

Greg: Show some respect.

[Later...]

[A new bassist is auditioning. Young Alice sits in Greg's lap, goofing off, occasionally looking over at the auditioning bassists.]

[Later...]

[Another auditioner. Dave is lighting a cigarette.]

Young Alice: (yelling) Dave, give me my last fucking cigarette!

[The waiter brings another pitcher of beer. Greg snatches the cigarette out of Dave's mouth.]

Young Alice: (to Dave) Cock!

[Young Alice snatches the cigarette from Greg.]

[Later...]

[Another auditioner. Young Alice straddles Greg's lap, goofing off again. She looks back at the bassist.]

[The bassist plays unspectacularly. Alice sticks her tongue out and blows a raspberry at him, loudly.]

Alice: (voice over) And then? Tayo walks on stage.

[A young girl, Tayo, auditions. She plays slowly, smiling at Young Alice.]

[Young Alice is sitting in Greg's lap again, but the sound of the bass distracts her. She looks over and is captivated by Tayo.]

Young Alice: (to Greg) Don't fucking touch me! God!

[Young Alice pushes Greg's hands off her and leans forward to watch Tayo more closely. Tayo plays smoothly and confidently, smiling at Young Alice. Young Alice is totally smitten.]

INT. - MINIVAN - HIGHWAY - DAY

Alice: We're famous in our little college universe. I mean, people are coming just to see us.

FLASH BACK - INT. - THE TAP ROOM

[Butter is jamming in front of a large crowd. The lights wash the stage in blue, red, yellow. Young Alice, on guitar, faces Tayo, on bass. They play as the crowd cheers. They get closer.]

Alice: (voice over) And me and Tayo? (chuckles) We had amazing chemistry on stage.

[Young Alice and Tayo suddenly start kissing. The crowd goes wild. Greg stands by, watching, kind of curious. Dave bangs on the drums. Men and women in the audience are howling and cheering.]

[Young Alice finally realizes they're in front of a large crowd. She and Tayo stop kissing. Tayo smiles. Young Alice seems to be embarrassed, but then she looks out to the crowd and gives a big "I rule" grin. The band starts to jam again and the crowd goes wild.]

INT. - MINIVAN - HIGHWAY - DAY

[The gang is snacking on soft drinks, burgers and fries from Burger King. Tina is driving now. Jenny sits in the passenger seat. Alice and her mom are in the middle, and Shane and Dana are in the back.]

Alice: Tayo and I only lasted about 2 months. After me, she went through every gay, lesbian, bisexual and transgendered organization on campus. Totally broke my heart.

Dana: That's why you're a dirty bisexual, huh?

[Alice looks back at Dana. Dana sips her drink.]

Alice: Let's hear your story.

Dana: Oh, that's not nice, you know I can't do that.

Jenny: Why?

Lenore: It's probably fresh wounds.

Alice: It was 12 years ago, mom.

Dana: God, she was beautiful.

[Dana stares out the window at the passing scenery. Shane looks at her.]

Dana: It was at tennis camp. I was 16, she was 17.

FLASH BACK - INT. - TENNIS CAMP - DORMS - DAY

[The girl in question comes up the stairs to the dorms. We only see her legs.]

Ralph: Everybody, out on the courts, c'mon!

Dana: (voice over) She was my counselor. I'd tell you her name, but she's famous now, so...

[The camera pans up. The counselor faces away from the camera so we can't see her face.]

Dana: (voice over) I can't. I'll just call her Ralph.

[Everyone but Dana leaves. The counselor approaches her. Dana looks nervous.]

Ralph: Aren't you ready, yet?

INT. - MINIVAN - HIGHWAY - DAY

Dana: God, she had the most beautiful eyes you've ever seen.

FLASH BACK - INT. - TENNIS CAMP - DORMS - DAY

[Ralph's face is pixilated out so that we can't see it. She and Dana start to kiss.]

Dana: I love you Stephanie.

[There's a beep when Dana says "Stephanie", so that we don't hear the name.]

Ralph: I love you more.

[They smile and kiss.]

INT. - MINIVAN - HIGHWAY - DAY

Tina: What happened next?

Dana: She needed to tell somebody about it, right, so she wrote her best friend at home and told her about us and how in love we were, and uh, her friend told her parents. Her parents yanked her out of tennis camp like that. (snaps fingers)

FLASH BACK - INT. - TENNIS CAMP - DORMS - DAY

[Ralph's parents escort her down the stairs, bags in hand, out of the dorm. Dana stands helpless at the top of the stairs, watching them go.]

Mother: (to Ralph) C'mon, c'mon.

Father: (to Mother) Honey, we'll talk it over.

Mother: (to Father) I don't know about it right now. Just go, please.

[Dana waves to Ralph. Ralph looks up at Dana, unable to wave back. Ralph's parents glare at Dana before they walk out of sight. Dana backs away from the stairs and just stands there, alone.]

INT. - MINIVAN - HIGHWAY - DAY

[Dana thoughtfully reflects on the distant memory.]

Dana: After that, I ran into her at a few matches, and... she wouldn't even look at me. So anyway, that's it.

Lenore: Tennis players are like girls in college: gay until graduation.

[Everyone chuckles.]

INT. - THE C.A.C. - BETTE'S OFFICE - DAY

[Someone knocks at Bette's door. It's James. He opens the door.]

James: Hey, I'm sorry to bother you -

Bette: James? You don't have to say you're sorry every time you have something to tell me.

James: Oh, I'm sorry - um - a Candace Jewell's here to see you.

Bette: Um... can you tell her I'll meet her in the conference room?

James: Okay.

[James closes the door.]

[Bette closes her laptop and sighs, then gathers up some plans and heads out.]

INT. - THE C.A.C. - CONFERENCE ROOM - DAY

[Candace stands next to Bette as Bette points out the building plans which she's laid out on the table.]

Bette: So, I think we'll dedicate this gallery to two artists: Isabella Pernao, who does these amazing large-screen video installations, who I think should be on this wall; and Ray Fields' work should be on the other wall. He does, uh, hand-drawn, lettered books, so we're gonna need to construct some display cases for those.

[Bette brushes her own hair from her face. She leans back so Candace can get a closer look at the plans, or so she can look at Candace a little better.]

Candace: It's just like theater-set construction.

Bette: Is that a good thing?

Candace: Well, I did it in college. I loved it.

Bette: Oh.

[Candace leans over to look at the plans. She points to them as she speaks.]

Candace: Look. Uh, what if, instead of wall-mounting, we were to construct some free-standing scaffolding here?

[Bette glances over Candace's shoulders and arms but quickly looks away, up at the ceiling.]

Candace: You know, work something like shoji screens? I think it would really make the space more dynamic for displaying the work.

[Bette smiles at Candace, impressed.]

Bette: (smiling) Hm. Well, how long would it take you to get me a bid?

Candace: I don't know. Today?

Bette: (smiling) That would be great.

Candace: (smiling) Okay.

INT. - MINIVAN - HIGHWAY - DAY

[The minivan passes a highway sign that says it's 8 miles to Beaumont, 36 miles to Palm Springs and 57 miles to Indio.]

Lenore: Okay, then. My coming out story also involves someone famous.

[Jenny looks at Tina, shocked.]

Jenny: (mouthing the words) Is she gay?

Tina: (mouthing the words) (shaking head) No.

[Jenny smiles.]

Lenore: It was the 70s... and every weekend, I went to one of these parties at (makes air quotes) the mansion...

[Alice gives a look to Dana and Shane who're sitting behind her.]

Lenore: ... which of course was full of swingers and orgies and drugs.

EXT. - POOL PARTY - NIGHT

[We're back at the party from the opening sequence. A man is snorting a couple of lines of cocaine off a glass-top table.]

Lenore: (voice over) As I'm sure you girls know.

INT. - MINIVAN - HIGHWAY - DAY

[Shane and Dana smile at each other as Lenore continues.]

Lenore: So, one night, there was an ex of mine that I hadn't seen in years and he was sitting right there in the living room. And all I could think of to say to him was (chuckles), "I thought I told you to wait in the car?"

[Dana and Shane chuckle.]

Alice: Mom, that is straight out of Tallulah Bankhead's biography.

Lenore: That doesn't mean that I didn't say it.

[Alice shakes her head.]

Lenore: Anyway. Where was I. Hmm, the pool! Well, I don't want to be indiscreet here, but there was an incident in a pool with two girls... and um... I mean...

EXT. - POOL PARTY - NIGHT

Lenore: (voice over) These girls were real knockouts. I mean, most of the girls that went to those parties were knockouts, but...

[The two women from the opening sequence now approach Lenore, who's sitting against the wall in the pool, near the throngs of men who've gathered around the cheer the women on. Lenore smiles at them as they approach.]

Lenore: (voice over) ... they were giving each other a tonsil inspection that would've made a doctor blush. So I decided, what they hey! And joined in. (laughs) What can I say?

[But instead of going for Lenore, as Lenore tells it, the girls reach over her and take a joint from one of the guys by the pool, and swim off. Lenore smiles, and the guys clear out.]

Lenore: (voice over) One thing led to another...

INT. - MINIVAN - HIGHWAY - DAY

[Lenore stares out the window.]

Lenore: It was hot.

[Alice crinkles her brow at her mother. Shane laughs. Lenore sips on her drink.]

Alice: Okay, Shane, do you wanna share your story?

Shane: (clears throat) Yeah, um... that's easy. Tiffany Gardner. She was this gorgeous blonde who lived down the street.

FLASH BACK - EXT. - A PARK - DAY

Shane: (voice over) And I used to sit for hours and watch her play in the park.

[A few kids are playing in a park. The camera scans around until we see a girl, about 8 years old, sitting on a bench. This is Shane.]

Shane: (voice over) And then one day, I thought, "You know what? Fuck this. Enough's enough. I'm gonna meet this chick."

[Young Shane gets up, gathers up her Sunshine Meal, and walks over to the sandbox.]

Shane: (voice over) So. I pack up my Sunshine Meal and I walk over to her, and she's just sitting the in the sand, playing hard to get. And I knew I was fucked.

[Tiffany Gardner, about the same age, sits in the sandbox by herself, making dirt pies. Shane kneels next to her and hands her the toy that was in her Sunshine Meal. The girl takes it and looks at it.]

Shane: (voice over) That girl took my Sunshine Meal toy. Then she took my heart.

INT. - MINIVAN - DAY

[The minivan pulls to a stop in front of a condo.]

Alice: Okay! Perfect timing. Here we are.

[Alice whips open one of the side-doors on the minivan and hops out.]

Alice: Um, Jenny, will you open the door for my mom?

Lenore: (to Shane) That reminds me of this beautiful but tragic lesbian who once passed out on my kitchen floor. And I'll never forget, John Cassavetes and Gena Rowlands had come for lunch that day and of course they had had a couple of drinks, as had I, and just as they walk in the kitchen (chuckles) she wakes up, and the -

Alice: Mom! I think your phone's ringing!

[The phone in Lenore's condo is heard ringing.]

Lenore: Oh, let me just finish my story. So she wakes up, just at that moment -

[The phone rings.]

Alice: Uh, maybe it's your new agent?

Lenore: Oh, my god, you're right!

[Lenore jumps out of the minivan and runs inside.]

Tina: Bye Lenore!

Alice: (whispering) Thank god, you guys!

Dana: Bye Lenore!

Jenny: Bye, Lenore...

[Alice signals Dana to get out and help her.]

Alice: You know what? Dana, help me.

Dana: What?

Alice: Just help me!

[Dana gets out of the minivan. Alice thrusts one of Lenore's bags into her hand.]

Alice: Just help grab a bag!

Dana: I can get that one. Just -

Alice: Grab a bag!

Dana: I can get it!

[Alice takes off for Lenore's front door.]

Alice: C'mon!

[Alice and Dana jog up to Lenore's front door, drop the bags, and run back to the minivan.]

Alice: (yelling to Lenore) Mom, I left the, uh, bags on the porch! (to Jenny) Get in, get in the car! Go!

Dana: Bye Lenore!

[Jenny, Alice and Dana jump into the minivan and close the doors.]

Alice: (to Tina) Go, go, go, go, go!

[Tina takes off. Everyone laughs at Alice.]

Alice: Oh, my god, am I going to hell for that? Allright, thank you guys, your asses were in this van so fast. C'mon.

[Everyone laughs at Alice again.]

Shane: Poor Lenore.

[Alice's cell phone rings. She answers it.]

Alice: Fuck. (phone) Hello? No, M - Hi, no! (listening) No, no, no, of course not! No, it's just - we didn't know how long you were gonna be, and Dana has gotta uh - uh, register for the event.

[Dana chuckles and rolls her eyes at Alice.]

[The minivan is on the main highway through town now.]

Alice: (phone) So, yeah. (listening) Okay, yeah, of course! Of course! I will! Okay, I'll talk to you soon. Okay, bye. (hangs up) She was making us crazy, right? I mean... (to Dana) Right?

Dana: Yeah!

EXT. - PALM SPRINGS HOTEL - DAY

[The minivan pulls up in front of a hotel.]

INT. - PALM SPRINGS HOTEL - LOBBY - DAY

[Jenny, Dana, Shane, Tina and Alice walk into the hotel lobby, each laden with baggage. The hotel lobby is filled with women of every kind, many of them also carrying or towing assorted pieces of baggage. Everyone is walking around, talking, visiting, meeting each other.]

[Olivia Cruises has a booth, off to the right side of the room. Women are gathered around it, picking up brochures.]

[It's the promised land. Alice looks around in awe, then raises a camera and snaps a photo of the crowd.]

[A woman in a blazer and wielding a clipboard - Tonya - calls out from nearby. She dashes over to Dana and the others.]

Tonya: Dana? Dana Fairbanks.

[Tonya grins widely and shakes Dana's hand quickly. Dana smiles at her.]

Tonya: (smiling) I'm Tonya, Guest Liaison, I'm here to take care of all your needs.

Dana: (smiling) Oh!

[Tonya quickly goes to take the bag Dana's carrying off her shoulder.]

Tonya: Let me get this for ya.

[Tonya smiles at Dana and takes the bag off Dana's shoulder and calls out to someone nearby.]

Tonya: Excuse me! This is Dana Fairbanks, okay? I need someone to take her stuff to her room, Suite 251.

[Tonya sets the bags down for someone off-camera. She then takes Dana's arm and is about to walk off with her.]

Tonya: So, are you alone?

Dana: Uh, no, I'm with friends. (points)

[Everyone smiles. Tina waves.]

Tonya: Did you want to bring them to the dinner? I'm sure I can get them tickets. I need you in a photoshoot in about an hour, but I just need to make a few calls -

Tina: (smiling) Uh, we'll be fine.

Alice: Yeah, we don't wanna cramp Dana's style.

Tonya: Oh! Okay!

[Tonya puts her arm in Dana's and walks off with her.]

Tonya: So glad to have you here, I'm gonna have to protect you from some of the staff! (laughs)

[Alice and Tina share a knowing glance. The group follows Tonya and Dana from a distance. Dana smiles huge.]

Tonya: Seriously, though. I am here to act as a buffer between you and your fans, okay, that is part of my job.

[Dana grins from ear to ear.]

Dana: (nodding) Okay.

[Tonya lets go of Dana's arm and faces her.]

Tonya: Now. Uh, I'm gonna give you the key to your room.

[Tonya hands her the keycard for her room.]

Dana: Thanks.

Tonya: And here's my card. I'm going to give you my cell phone number and I want you to use it if you need anything at all.

[Tonya takes out a business card and puts it on her clipboard. She writes on it.]

Dana: Okay.

[The others watch. Tina and Alice raises their brows at each other, smiling. Shane watches with a quiet curiosity. Jenny looks completely out of it.]

Tonya: I'm talking about a second opinion on what kind of shoes to wear. You just call me? Okay?

Dana: (chuckling) Okay.

Tonya: And I'll see ya in an hour.

Dana: (smiling) Okay!

Tonya: Okay.

Dana: Thanks!

Tonya: Bye ladies.

[Dana has a big, goofy grin on her face.]

Dana: Bye!

Tina: Buh-bye.

[Dana grins at Tina.]

Tina: Wow.

[Alice steps forward and watches Tonya walk off.]

Alice: Does that thing come with batteries, Dana?

Dana: Huh?

[Alice holds up her camera and snaps a shot and walks off. Tina and the gang follow her.]

EXT. - PALM SPRINGS HOTEL - SWIMMING POOL - DAY

[Dance music is heard. The pool and everything around the pool is crawling with women.]

EXT. - PALM SPRINGS HOTEL - SUITE 251 - BALCONY - DAY

[The gang is standing out on the balcony, which overlooks the massive pool and the huge party going on down there.]

Jenny: Oh, my god. I have never seen so many women in one place in my whole life.

Alice: And everyone one of 'em is greased up and ready to go.

Tina: We should go down there, you guys.

[Around the pool, the party rages. Women of every kind, many wearing bathing suits, are swimming, dancing, visiting, walking around, talking, laughing, having a great time.]

INT. - PALM SPRINGS HOTEL - SUITE 251 - DAY

[Dana is checking her hair in the bathroom mirror. She's dressed up in a white suit. She comes into the main area.]

Dana: Guys? Guys?

[Everyone is out on the balcony, girl-watching. They turn around to see what Dana wants.]

Dana: Is this suit too conservative? I brought a dress. Tell me what you think.

[Dana picks up a tan and white dress off the bed and holds it up. Alice gives a disapproving look. Dana frowns.]

Tina: The suit's great.

Dana: Thanks.

[Someone knocks on the door. Alice goes to answer it. It's Tonya.]

Tonya: Hi. Is Dana here?

Alice: (laughing) Uh-huh. Yeah.

[Dana approaches Tonya.]

Tonya: Wow, you look phenomenal. But I bet you would in anything that you wear.

[Dana smiles. Alice doesn't. Tonya hands something to Alice.]

Tonya: Um, here's some passes to some of the events, and a chance to win an Olivia cruise.

Alice: (smiling) Thanks Tonya.

[Alice turns around and goes to sit on the bed with Shane and Tina.]

Tonya: So, um, are you ready to go?

Dana: Uh-huh!

Tonya: Excellent. Well, I've got my work cut out for me with you!

[Dana laughs.]

Tonya: People are gonna be all over you tonight.

[Tonya opens the door to leave.]

Tonya: (to Shane/Alice/Tina) Bye girls!

[Tina waves.]

Alice: Oh, yeah! Thank you!

Shane: Bye, have fun. Thank you again!

[Dana smiles at the group as she walks out.]

Dana: Bye...

[Tonya and Dana leave.]

Alice: Thank you.

[Tina holds her hand out for one of the passes that Tonya gave Alice.]

Tina: What's this?

[Alice hands the pass to Tina.]

INT. - THE C.A.C. - BETTE'S OFFICE - DAY

[Bette's office door is open. Candace knocks on it and enters.]

Bette: Oh.

Candace: I have your estimate for you.

[Candace hands Bette a notebook. Bette looks at it for a moment, then smiles and laughs.]

Bette: Okay. Um... this is 50 dollars more than the highest bidder.

[Candace smiles and reaches for the notebook.]

Candace: May I?

[She starts to write on a page.]

Candace: Have you ever seen this?

[She hands the notebook back to Bette. On a page, she's drawn a triangle. On each side of the triangle, she's written a word: Fast, Good and Cheap.]

Candace: There are three sides to the triangle, see?

[Candace sits down in a chair in front of Bette's desk.]

Bette: Fast, good, cheap.

Candace: Yeah. You can have any two of the three in combination, but you can never have all three together.

Bette: Of course you can. I mean, if you have enough money - (looks at triangle) Oh. Right, then it wouldn't be cheap. Okay.

Candace: You can have fast and good. But that takes a big crew of skilled, highly-paid workers.

Bette: And I can have fast and cheap, but then the end product would probably look like shit.

Candace: You can have cheap and good.

Bette: (smiling) That's the one I want.

Candace: (a beat) But you'll probably be bumping up against that carpenter for the better part of a year.

[Bette and Candace stare at each other for a moment. Finally, Bette breaks the moment and looks down.]

Bette: (chuckling) Um. Uh. Okay.

Candace: Are you here for a little while longer?

[Bette looks up at her.]

Candace: Because I love that Cuban place up the street from here. I could pick us up some takeout if you want. I'll draw you some rough sketches of what I'm thinking while we eat.

[Bette stares intently at her while she speaks, then nods.]

Bette: Okay.

Candace: Good. I'll put the order in. You look at that while I'm gone.

[Candace leaves. Bette smiles and watches her go, then looks back at the drawing of the triangle.]

EXT. - PALM SPRINGS HOTEL - SWIMMING POOL - DAY

[The pool party continues to rage. There are women everywhere, doing everything. Some are in the pool, sitting on rafts, some are swimming, some are flirting, some are girl-watching. Others lounge by the side of the pool sipping on drinks, watching the crowds go by. Some are dancing, some are walking around. Loud rock music plays.]

[The gang is out, walking through the crowds gathered around the pool. They pass several beer and soft drink stands, and stop to pick up free Jell-O shooters from a waitress in a bathing suit.]

Tina: Alice! Who knew?

Alice: I'm thinkin' not Dinah Shore.

Shane: (to Jenny) Can I have one?

[Jenny gives Alice one. The group approaches a table selling t-shirts.]

Shane: Oh, wait, Al...

Alice: What?

[Shane picks up a tank top with the words "Lesbian Wanted" printed across the breast. She shows it to Alice, who's too engrossed in her shooter to really look.]

Shane: What about you, Jenny?

Jenny: Um, maybe if I had a few more of these shots.

Shane: Oh, wait, hold on, hold on.

[Shane puts down the "Lesbian Wanted" t-shirt and picks up a t-shirt that says "She's My Bitch" printed across the breast.]

Shane: (to Tina) Present for Bette.

[Shane waves the t-shirt around in front of Tina. Tina giggles.]

Tina: Oh, my god. That's good. What, should I call her and...

[Tina takes the t-shirt and holds it up to herself.]

Tina: ... ask her if I should wear one of these t-shirts while I'm here?

Shane: Oh. Absolutely. Make it a surprise.

[Tina laughs.]

INT. - THE C.A.C. - BETTE'S OFFICE - DAY

[Candace and Bette are sitting next to each other on the couch, eating takeout from the Cuban place Candace mentioned earlier.]

Candace: We just fought all the time. (laughs) But you know how Yolanda is.

Bette: Mm-hmm.

Candace: She isn't happy unless she's ranting about something. You know. She can't abide you if you disagree with her.

[Bette chuckles.]

Candace: She won't respect you if you don't you challenge her.

[Bette and Candace chuckle.]

Bette: That is so true.

Candace: (chuckling) Right.

Bette: You know, she should've stayed in therapy.

Candace: (chuckling) Yeah.

[Bette's phone buzzes.]

Bette: Excuse me.

[Bette picks up the phone and looks at it.]

Bette: Will you excuse me for a second?

[Candace nods. Bette gets up and steps outside her office and answers the phone.]

Bette: (phone) Hey.

Tina: (phone) Hi! Oh my god!

EXT. - PALM SPRINGS HOTEL - SWIMMING POOL - DAY

[Music blasts nearby. Tina is yelling into the phone. She has a finger jammed in her other ear to block out some of the noise.]

Tina: (phone) This is insane! I wish you could see it. It's totally crazy.

[Alice, Shane and Jenny walk by.]

Tina: (phone) Say hi to the girls!

[Tina holds the cell phone out for them to yell Hi to Bette.]

Alice: Hey!

Shane: Hey Bette!

[Tina puts the phone back to her ear, laughing.]

Tina: (phone) See?

INT. - THE C.A.C. - BETTE'S OFFICE - DAY

Tina: (phone) Everybody misses you.

[Candace watches Bette.]

Bette: (phone) (smiling) I'm glad you're having fun, baby, you deserve it. I'm just here having some food with Candace. She's still taking some measurements.

Tina: (phone) What, babe? It's so loud here!

EXT. - PALM SPRINGS HOTEL - SWIMMING POOL - DAY

Tina: (phone) I can't hear you! Uh, you still at work? You know what, you should try to get some rest before the artists get there! You always do that -

INT. - THE C.A.C. - BETTE'S OFFICE - DAY

Bette: (phone) Ye - I'll try. Ti - can you hear me?

EXT. - PALM SPRINGS HOTEL - SWIMMING POOL - DAY

Tina: (phone) What, babe?!

INT. - THE C.A.C. - BETTE'S OFFICE - DAY

Bette: (phone) Hello?

Tina: (phone) Uh, baby, it's breaking up.

EXT. - PALM SPRINGS HOTEL - SWIMMING POOL - DAY

Tina: (phone) I can't hear you. Look, I'm gonna call you back later! Bye!

[Tina hangs up.]

INT. - THE C.A.C. - BETTE'S OFFICE - DAY

[Bette hangs up and sighs before heading back in. She sits back down next to Candace.]

Candace: Is everything okay? I heard some of the artwork is being held up at Customs.

Bette: No. Nothing like that.

[Bette sets down her cell phone and picks up her food.]

Bette: Was my girlfriend.

[Candace looks a little crushed.]

Candace: Oh. I didn't know you had one.

Bette: Why would you?

EXT. - PALM SPRINGS HOTEL - SWIMMING POOL - DAY

[The party rages. Shane, Alice and Jenny are at a table. Tina walks up with a Margarita in hand, and sits down.]

Tina: Well, at least I can have a drink now.

[Shane clinks her plastic cup to Tina's.]

Shane: Cheers.

Alice: (pointing) Allright, look. Right there.

[Everyone looks over to where Alice is pointing.]

Alice: (pointing) See?

[A couple of butch lesbians walk by, hand in hand.]

Alice: That's what I call a hundred footer.

Jenny: What's that?

Tina: It means you can tell she's a lesbian from a hundred feet away.

Alice: Is it her hair? Is it her jog bra? Is it her mandles? I don't know!

[Everyone laughs.]

Tina: Great.

Alice: I can tell she's a lesbo from across a football field.

[Jenny jumps up from her chair and stands a few feet away.]

Jenny: You guys. What am I?

Alice: (laughing) No, you're in transition! It's impossible.

Jenny: (smiling) No, c'mon!

Alice: No, you need like a guy or a girl with you to tip you one way or the other. It's not - it's - (to Tina) Right?

Tina: (nods) Yep.

Jenny: (smiling) Fuck!

INT. - THE C.A.C. - BETTE'S OFFICE - DAY

[Bette and Candace are wrapping the meal up.]

Bette: (smiling) Well, I guess I'd better... get back to work. So I can... get back to bed sometime tonight.

[Bette stands. Candace stands and puts down a sack for her to put her trash in.]

Candace: Yeah.

Bette: I have a phone meeting at 7 AM with New York.

Candace: (smiling) Oh. I miss it. I - I'm from Brooklyn. I grew up there.

[They both start picking up the trash and putting it in the sack.]

Candace: Old school Brooklyn, you know. Before it was fashionable.

Bette: North Philly. Before it was a war zone.

Candace: (chuckling) Right.

[Bette steps away as if she means to pick something up nearby, but then steps back, to pick up her cell phone. In doing so, she nearly runs into Candace. The moment is too close and awkward. Candace wraps up the sack and Bette walks back to her desk.]

INT. - PALM SPRINGS HOTEL - WHITE PARTY - NIGHT

[There's a massive white party going on in the hotel. The place is packed. Dance music blasts across the sound system. Alice, Tina, Shane and Jenny enter, checking it out. Jenny's now wearing a "Lesbian Wanted" t-shirt.]

Tina: This is totally a white party, you guys.

Jenny: I'm gonna go have another drink.

Alice: Bye.

Shane: Bye, see ya later.

Tina: Bye.

[Jenny leaves. The others start to make their way through the crowds dancing on the floor. The white party is even more packed with women than the pool party was. Everyone and everything is in white. The only things not white are the colored strobes flickering across the crowds. Overhead black lights give everything an eerie blue glow.]

INT. - PALM SPRINGS HOTEL - WHITE PARTY - BAR - NIGHT

[Jenny's found the bar, and a couple of women to drink with.]

Jenny/Woman #1/Woman #2: One, two, three.

Jenny: Oh fuck.

[They all three slam back shots of tequila and cringe. Jenny sticks out her tongue. Woman #1 slaps Jenny on the back. They all laugh.]

Woman #1: Good girl.

[Later...]

[Jenny is three sheets to the wind. She stands in the middle of the bar, talking to a small group of women sitting around.]

Woman #3: Okay, so then what happened?

Jenny: So. I go over to her house, like a fucking idiot. And I'm standing there and I'm watching her with her real girlfriend - which, by the way, I know nothing about - and they're watching me like I'm this little sort of amusement, sort of like this little play thing. Meanwhile, back at the ranch, my boy - no, I'm sorry, my husband... my... my life. My life is completely ruined. You know, she managed to fucking destroy my relationship while leaving hers completely intact.

Woman #4: Wait. S - So this is the first woman you were ever with?

[Jenny puts her hands to her face as if she's just realized something.]

Jenny: Oh, my God. This is my coming out story.

Woman #5: Tell it!

Jenny: Ladies. I am telling all you guys my coming out story!

Woman #6: Tell it! Tell it.

[The women start chanting.]

Women: (chanting) Tell it! Tell it! Tell it! Tell it! Tell it! Tell it!

Jenny: (laughing) Okay, okay, okay, okay! I go to a party at my neighbors', Bette and Tina's house.

Women: Bette and Tina!

Woman #7: Woo!

Jenny: Yes. Okay. I'm at the party. And there she is. I see Marina.

FLASH BACK - INT. - BETTE & TINA'S HOUSE - NIGHT

[Marina, from the Pilot episode, sits on the edge of the couch at Bette and Tina's party, smiling down at Jenny as Jenny smiles back, a little captivated.]

Jenny: (voice over) She was possibly... the most beautiful woman I'd ever seen. Later on that night...

[Marina follows Jenny into the bathroom and kisses her.]

Jenny: (voice over) ... she followed me into the bathroom...

[Marina kisses Jenny and pushes her against the wall.]

Jenny: (voice over) and then she does it. The thing. Am I crazy? Am I drunk? Am I hallucinating? And I was thinking...

INT. - PALM SPRINGS HOTEL - WHITE PARTY - BAR - NIGHT

Jenny: "Am I crazy? Am I drunk? Am I hallucinating?" And then she does it.

FLASH BACK - EXT. - MARINA'S HOUSE - NIGHT

[Marina and Jenny, from the Pilot episode, in bed, making love. Jenny covers her eyes and cries.]

Jenny: (voice over) The thing... that would go on to confuse me... and fuck... with all things stable in my life.

INT. - PALM SPRINGS HOTEL - WHITE PARTY - BAR - NIGHT

Jenny: And then I'm walking out the door and I'm thinking "Oh, my God. I have just had the best fucking sex in my whole fucking life, man!"

[The women hoot and howl at Jenny as she goes on. A woman approaches named Robin approaches and watches from the sidelines.]

Jenny: No, no, no, you guys, you guys, I'm serious. This is probably the best sex that anybody can have on the fucking planet Earth.

[Some of the women roll their eyes at each other.]

Jenny: And then she does it. She does this fucking thing. She - c'mere. No, I'm going to show you. Okay, wait. I've got to be her. Okay.

[Jenny helps Woman #3 to her feet, to the center of the room, where she takes her in her arms and stands with her face an inch away. Jenny's demeanor, as well as the tone and accent of her voice, changes as she takes on the role of Marina. Everyone, including Robin, watches with a great deal of interest.]

Jenny: (as Marina) "Jenny. I hope this doesn't make it worse. But I think I could fall in love with you."

[Jenny kisses Woman #3.]

Women: Aw! Oh, man!

Woman #8: That's gross!

[The kiss breaks. Woman #3 turns around to the audience and goes back to her seat.]

Woman #3: That's fucked.

Woman #4: Fucker. Notice it's not "I'm falling in love with you," it's, "I think I'm falling in love with you."

Jenny: She said, "I think I could fall in love with you."

Woman #4: That's even worse. You don't hear the "I think I could" part because you're not supposed to.

[All the women murmur in agreement.]

Jenny: It's a trick. It's a fucking loophole. She wrecked my fucking life with supposition.

[Woman #3 holds out her cell phone to Jenny.]

Woman #3: Here.

Jenny: What?

Woman #3: Go ahead. Call her up. Tell her what a fucking fucker she is. You need to say it!

Women: Yeah!

Woman #4: Go on, do it, it'll cleanse ya.

Jenny: You think I should call her up?

[Woman #3 takes Jenny the cell phone and sits back down.]

Woman #3: Yeah.

Women: Yes! (chanting) Call her! Call her! Call her! Call her! Call her!

[Robin looks around at the group, shaking her head a little. She turns her attention back to Jenny.]

Women: You go girl!

Jenny: I'm going to call her up!

Women: Tell her!

Jenny: I'm going to tell her what a fucking fucker she is for fucking with my life! For leaving her life exactly the way it is! [Jenny dials Marina's number.]

Jenny: I'm going to set that fucking bitch... straight.

Women: Yes. You go girl! Do it.

Woman #3: You never know unless you tell her.

Jenny: Shhh, shhh! (whispering) Please, please. Okay. It's ringing. Fuck.

[Jenny waits. After a moment, she stops cold and covers the mouthpiece on the phone. She looks up, unsure of what to do.]

Jenny: Oh, my gosh. It's her.

[Robin jumps up and walks over to Jenny. She takes the phone.]

Robin: I got you.

[Robin puts the phone to her ear.]

Robin: (phone) Hi! Is, uh, Thom... mas... there? (listening) Oh, this isn't Tom's house? (listening) Hello?

[Robin hangs up the phone and smiles at Jenny.]

Robin: Bitch hung up on me. Perfect.

[Robin hands the phone back to Jenny. Woman #3 gets up and takes it away.]

Woman #3: I'll take that.

Jenny: (grinning) That was very nice of you.

Robin: (chuckles) Well...

Jenny: It was very kind.

Robin: It was my pleasure.

[Jenny smiles at her.]

INT. - PALM SPRINGS HOTEL - LOBBY - NIGHT

[Tonya and Dana are walking through the lobby, but a dozen young grrl fans are trailing after. Tonya has a tight grip on Dana's arm.]

Fan #1: (pointing) Hey, is that?

Tonya: (to Dana) Oh, my God, you were so amazing in there. You should be so proud of yourself!

[A fan approaches Dana. Dana shakes her hand.]

Fan #2: Hi!

Dana: Hi!

Dana: (to Tonya) Oh, thank you.

Tonya: You know, that story about your mother truly was hysterical. Okay?

Fan #4: Hi!

Dana: (shaking hands) Hi! How are you? Hi.

Tonya: Okay, and your Subaru coming out story?

Fan #4: Hi!

Dana: (shaking hands) Oh, hi! Hi!

Tonya: Oh, my god, it broke my heart.

Dana: (laughing) It did?

Tonya: Now, so, tell me, did you and Lara - were you able to work it out?

Fan #5: Hi!

Dana: (to fans) How are you? (to Tonya) Uh, no, I totally blew that...

Fan #6: Dana! Dana!

Tonya: I'm so sorry to hear that.

[Tonya frowns as another fan comes racing up to Dana, really excited, and pulling the waist of her jogging pants down to reveal her underwear.]

Fan #6: Hey! I know I'm being a total geek right now, but would, um, sign my underwear for me?

[The fan hands Dana a marker.]

Tonya: Uh, Miss Fairbanks has an appointment, okay?

Fan #6: Please?

Tonya: Excuse me.

Dana: I - I - I - ooh!

Tonya: Unbelievable.

[Tonya st

Kikavu ?

Au total, 24 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

winter 
12.08.2017 vers 13h

Gamofserie 
21.05.2017 vers 14h

hollywood 
26.10.2016 vers 15h

juju93 
02.09.2016 vers 23h

Milaie69 
21.08.2016 vers 23h

rafy85 
Date inconnue

Vu sur BetaSeries

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

lolo70  (08.05.2017 à 15:54)

BONJOUR

Vous regarder les épisodes que quel site?

Contributeurs

Merci au rédacteur qui a contribué à la rédaction de cette fiche épisode

Activité récente
Actualités
Marlee Matlin au casting de Limetown

Marlee Matlin au casting de Limetown
Après Jessica Biel, cinq nouveaux acteurs rejoignent le casting de la série Facebook Limetown. Parmi...

Joyeux anniversaire Janina !

Joyeux anniversaire Janina !
Aujourd'hui, mercredi 29 novembre 2018, c'est l'anniversaire de Janina Gavankar. En effet,...

Janina Gavankar au cinéma avec Ben Affleck

Janina Gavankar au cinéma avec Ben Affleck
Janina Gavankar sera bientôt être de retour sur grand écran. En effet, l'actrice amérindienne a...

Reverie annulée par NBC

Reverie annulée par NBC
Le verdict a fini par tomber : après trois mois d'attente et seulement 10 épisodes, NBC a finalement...

La saison 3 de Quantico le 30 novembre sur M6 !

La saison 3 de Quantico le 30 novembre sur M6 !
Ca y est ! Nous connaissons enfin la date de diffusion de la troisième (et dernière) saison de...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage

La lutte de Dana contre le cancer du sein qui va finalement l’emporter est l’occasion de scènes dramatiques, poignantes mais aussi admirables ou réconfortantes. Vous retenez plutôt :

Total : 26 votes
Tous les sondages

Partenaires premium
HypnoRooms

choup37, Avant-hier à 15:43

Nouveau calendrier sur Doctor Who, nouveau sondage sur merlin!

Locksley, Hier à 17:14

L'interview du mois vient de paraître à l'Accueil ! Cobrate a répondu à nos questions Bonne lecture !

Supersympa, Hier à 22:04

Bonsoir à tous ! Nouveau calendrier et nouveau sondage sur le quartier Dollhouse !

Supersympa, Hier à 22:06

Et n'oubliez pas qu'Echo a toujours besoin de votre aide pour l'animation "A la recherche de Paul" !

Supersympa, Hier à 22:07

Bonne soirée à tous !

Viens chatter !

Change tes préférences pour afficher la barre HypnoChat sur les pages du site