VOTE | 87 fans

#113 : Limites

Épisode 113 : Limb From Limb Up

Productrice exécutive : Ilene Chaiken

Ecrit par : Ilene Chaiken, Kathy Greenberg et Michele Abbott

Actrices (eurs) : Jennifer Beals (Bette), Erin Daniels (Dana), Pam Grier (Kit), Leisha Hailey (Alice), Laurel Holloman (Tina), Mia Kirschner (Jenny), Karina Lombard (Marina), Katherine Moennig (Shane), Eric Mabius (Tim)...

Durée : env 50 min



Résumé :

Bette succombe au charme de Candace... mais au cours de l'exposition de "Provocations" Tina découvre tout !! C'est le clash !!

Shane est menacée par le mari de Chérie...

Dana annonce ses fiancailles avec Tonya (rencontrée lors du gala à Palm Springs)... cette soudaine décision fait beaucoup réfléchir Alice !

Popularité


5 - 2 votes

Titre VO
Limb From Limb Up

Titre VF
Limites

Vidéos

Alice et Dana : premier baiser

Alice et Dana : premier baiser

  

Plus de détails

Episode 13 - "Limb From Limb"

L'épisode commence dans le parking du C.A.C., où Bette se gare. Elle sort de sa voiture, et aperçoit celle de Cadace arriver. Candace se gare, s'apprête à sortir, mais Bette entre soudainement et s'installe du côté passager. Elle regarde droit devant elle, contrariée, et Candace la fixe. Elle se demande ce qu'elle a. Bette lui dit de l'emmener quelque part, et ne la regarde toujours pas. Candace démarre.

Au petit matin, Jenny et Robin sont dans le lit de Jenny, nues. Elles discutent de la prochaine fois où elles se verront. Jenny luipropose un jour, mais Robin lui dit qu'elle a déjà rendez-vous avec une personne ce soir-là. Jenny embrasse Robin tendrement et commence à la caresser partout. Robin la caresse aussi, et elles glissent leurs mains sous la couverture. Elles commencent à faire l'amour, tout en se regardant droit dans les yeux. Tim arrive devant le studio pour apporter le journal à Jenny. Il s'apprête à taper à la porte, et lorsqu'il aperçoit la scène à travers la fenêtre il est bouleversé et décide de s'en aller. Il dépose le journal devant la porte et s'en va en marchant comme s'il était désorienté.


Bette et Candace arrivent dans un hôtel. Elles demandent une chambre, et Bette sort son portefeuille. Candace l'arrête et lui dit que ce n'est pas une bonne idée de payer avec sa carte de crédit car cela apparaîtra sur ses relevés bacaires. Bette accepte alors que Candace paie et elles montent. Elles se tiennent par la main, et arrivées en heut des escaliers, Bette se jette sur Candace et l'embrasse fougueusement. Un couple sort d'une chambre mais elles ne le remarquent même pas et continuent de plus belle.. Candace plaque Bette contre la porte de la chambre tout en l'embrassant et en commençant à la déshabiller. Elles ouvrent la porte sans rompre le baiser et entrent. Une fois à l'intérieur, Bette plaque Candace contre la porte elle aussi et commence à la déshabiller à son tour. Candace jette Bette sur le lit et lui grimpe dessus. Bette tente de glisser ses mains dans le boxer de Candace, mais celle-ci l'en empêche et bloque ses poignets en arrière sur l'oreiller. Elle lui d
it qu'elle ne peut pas toujours tout contrôler et lui embrasse la poitrine tout en continuant de lui tenir les poignets. Elle descend sur son ventre, défait son pantalon, glisse une main et commence à faire l'amour à Bette.


Au Centre Pour La Justice Sociale (les locaux où Tina travaille), Tina est avec Oscar en train de réparer un évier. Elle souligne qu'ils auraient bien besoin d'un plombier. Oscar ajoute qu'ils leurs faudraient aussi un menuisier pour rendre l'endroit présentable. Tina lui dit qu'elle en connaît une. Oscar lui demande de l'appeler. Tina appelle au C.A.C. et demande Bette, mais James lui répond qu'elle n'est pas là. Elle lui demande alors s'il a un numéro pour joindre Candace, et James le lui donne.


Shane est devant le salon que veut lui ouvrir Steve Jaffe. Elle regarde fièrement la pancarte du magasin où est écrit "Shane". Steve se gare juste derrière et sort de la voiture. Il rejoint Shane et lui demande comment elle trouve l'endroit. Shane rit et lui dit qu'elle adore. Steve se retourne vers elle et lui dit que dans ce cas, elle ferait mieux de se tenir à distance de Clea. Shane essaie tant bien que mal de lui expliquer qu'il ne s'est rien passé entre elles, mais Steve continue et lui dit que Sherry est très en colère contre elle. Shane écoute, mais elle est préoccupée par ce qu'il vient de dire. Elle comprend alors que Sherry la soupçonne d'avoir couché avec sa fille. Shane s'en va pendant que Steve lui parle. Il se retourne, essaie de la retenir, mais elle part en courant. Quelques instants plus tard, Shane est en voiture devant la grille de la maison de Sherry. Elle sonne à l'interphone et dit à Sherry de lui ouvrir et qu'elle ne partira pas tant qu'elle ne l'aura
pas vue. La grille s'ouvre et Clea arrive en courant vers la voiture. Elle monte dedans et Shane lui demande de descendre. Elle dit à Shane qu'elle croit que ses parents sont en colère car la "réalité" de leur couple leur fait peur. Shane proteste vivement et lui dit qu'il n'y a rien entre elles et qu'elle lui avait déjà dit qu'elle aimait quelqu'un. Clea lui répond qu'on ne la voit jamais avec elle et lui demande qui c'est. Shane lui dit qu'elle ne peut rien dévoiler. Clea lui dit qu'elle l'aime, et que cette personne non. Shane craque et démarre en trombe vers la maison de Sherry. Elle arrive dans la maison et entend Sherry qui s'énerve au contre quelqu'un (apparemment des enfants, mais on ne voit personne). Elle entre dans la cuisine et lorsque Sherry la voit, elle lui dit de s'en aller. Elle s'approche en hurlant qu'elle ne veut plus la voir dans sa vie, et commence à la taper. Shane la maîtrise en lui criant de l'écouter. Elle lui dit qu'elle n'a rien fait, qu'il ne s'e
st rien passé avec Clea, qu'elle ment. Sherry fond en larmes. Shane ajoute que jamais elle n'aurait pu lui faire un chose pareille, qu'elle n'a pas idée de ce qu'elle représente pour elle. Juste à cet instant, Clea arrive devant la porte et voit la scène. Shane prend Sherry dans ses bras en pleurant. Elle est dos à la porte et ne voit pas Clea. Sherry lève la tête et la voit. Elle repousse Shane et regarde Clea. Clea l'insulte en hurlant et part en courant. Sherru court derrière elle et Shane reste plantée là, la main sur le front et les yeux humides.


Jenny est dans son studio. Tim entre et demande à lui parler. Il lui demande comment elle va. Jenny sent qu'il a quelque chose de sérieux à lui dire. Tim lui explique que techniquement, ils sont toujours mariés et qu'ils devraient divorcer. Il lui dit qu'il connaît un bon avocat et qu'ils devraient aller le voir. Jenny répond "ok" mais ne dit plus un mot. Tim ne sait pas quoi dire et préfère s'en aller.


Dana est dans sa chambre, en sanglots. Elle pleure à grosses larmes. La porte s'ouvre doucement et Tonya entre timidement. Elle lui dit qu'Alice est là. Alice pousee Tonya et par la même occasion la porte, et entre voir Dana. Elle s'approche d'elle et dit "oh, pauvre Mr Piddles". Elle lui dit qu'elle est navrée. Tonya observe sans broncher. Alice se penche vers Dana et lui met la main sur l'épaule, pour la réconforter. Tonya lui dit que Dana est restée comme ça depuis trois heures. Alice caresse les cheveux de Dana et lui dit qu'elle va s'en "occuper". Elle lui demande ce qu'elle veut faire. Dana la regarde implorante et toujours en sanglots lourds, et lui dit avec la voix tremblant à l'extrême qu'elle ne veut pas faire incinérer Mr P. Alice lui dit d'accord, et lui demande si elle veut l'enterrer. Dana dit que oui, et Alice lui promet de s'occuper de tout.


Bette est dans sonbureau avec James et une autre femme. Ils parlent de l'organisation du vernissage. Elle donne des directives à la femme, et celle-ci sort du bureau suivie de près par James. Au même moment, Kit et Ivan arrivent. Kit lui a apporté à manger.


Au Centre Pour La Justice Sociale, Tina reçoit Candace. Elle l'emmène dans une pièce isolée et la remercie d'être venue. Elle lui dit qu'elle devine probablement pourquoi elle l'a faite venir. Candace est mal à l'aise et répond qu'elle n'est pas sûre. Tina lui dit qu'ils ont besoin de rénover l'endroit mais qu'ils n'ont pas beaucoup de moyens. Pendant que Tina parle, Candace se décrispe et comprend que Tina ignore tout de son aventure avec Bette. Tina la regarde en attendant sa réponse, et Candace accepte, comme si elle essayait se soulager sa conscience en travaillant pour elle.


Dans son bureau, Bette demande à Kit de la suivre à l'écart pour lui parler en privé. Elle lui demande ce qu'elle est en train de faire. Kit n'a pas l'air de comprendre la question de sa soeur et lui répond qu'elle vidait la poubelle lol. Bette lui dit qu'elle entend par là "que fais-tu avec elle?" (Ivan en l'occurence). Elle lui explique qu'elle est amoureuse d'elle même si Kit ne semble pas s'en rendre compte. Kit proteste et lui dit "qu'il" est juste son ami. Bette lui répond en insistant "qu'elle" (toujours Ivan, vous suivez lol?) est amoureuse d'elle, et "qu'elle" veut être son mari. Kit rit sans trop y croire. Bette lui dit qu'elle a bien vu comment Ivan la regardait, et qu'elle lui fait la cour à l'anciene et que le pire c'est que Kit se laisse faire. Kit s'emballe et contredit Bette lui reprochant de manière sous-entendue de se mêler de ce qui ne la regarde pas. Ivan les interrompt et leur dit qu'il vaudrait mieux que Kit et elle s'en aillent pour laisser Bette travai
ller. Kit rejoint Ivan. Bette la regarde d'un air désespéré. Ivan tend le bras à Kit, et celle-ci s'accroche. Il s'en vont.


Jenny est à son rendez-vous avec Gene. Il l'a emmenée à l'aquarium voir les poissons et autres animaux marins. Elle est émerveillée devant le ballet des poissons et des raies qui vont et viennent sous la lumière de l'aquarium. Elle demande à Gene si c'est comme ça qu'il drague toutes les filles. Il lui rpéond qu'il n'a pas connu beaucoup de filles. Il lui explique ensuite qu'il est resté 5 ans avec une filles qui n'aimait pas les poissons et qui était à l'opposé de lui pour à peu près tout. Il lui précise aussi qu'elle n'était pas juive. Jenny a noté qu'il avait déjà souligné ce point avec elle, et lui demande si c'est une chose importante pour lui. Il lui dit que non, mais que c'est un "bonus". Ils se rapprochent petit à petit puis s'embrassent. Gene lui propose d'aller voir les phoques, car ils pourraient l'aider pour son histoire car ils communiquent mieux que les lamentins. Ils vont dans une pièce où Gene dit qu'il passe ses journées. Au bout on aperçoit une baie vitrée
et des phoques qui nagent devant la vitre. Jenny les regarde une nouvelle fois très intéressée, puis demande à Gene de la rejoindre. Il s'approche d'elle. Elle l'agrippe par le jean, et commence à lui déboutonner sa braguette. Gene lui dit qu'elle ne doit pas se sentir obligée, et essaie de garder la tête froide. Mais Jenny continue et lui dit qu'elle en a envie. Il baisse un peu son pantalon, Jenny enlève sa culotte. Il la soulève contre la baie vitrée et ils commencent à faire l'amour. Il donne des coups de reins très vif, mais Jenny se met à pleurer en silence. Elle est accrochée à lui, la tête dans son cou et ne dit rien. Gene sent que quelque chose ne va pas et lui demande ce qu'elle a. Jenny lui dit que tout va bien. Gene s'inquiète et croit lui avoir fait mal. Jenny lui dit que non. Il voit qu'elle pleure et décide d'arrêter. Jenny éclate en sanglots et Gene la prend dans ses bras.


Au Planet, le groupe s'est réuni pour les funérailles de Mr Piddles. Alice et Tina sont devant le cercueil de Mr P. et le regardent. Tina remarque que le chat à l'air un peu bizarre. Alice lui explique qu'il n'a probablement pas encore bien décongelé. Tina se retourne vers elle, interpelée. Alice lui dit qu'elle et Shane avaient peur qu'il ne se décompose alors elle l'ont mis au congélateur lol. Tina lui demande comment va Shane car elle est perturbée depuis quelques temps. Alice lui dit qu'elle ne sait pas parce que Shane ne parle pas beaucoup, mais qu'elle pense que cela a un rapport avec Shery Jaffe. Elle et Tina regardent Shane qui est au téléphone laissant un message à Sherry. Elle lui dit qu'elle continuera de téléphoner tant qu'elle n'aura pas répondu. Dana arrive et Kit la prend dans ses bras en lui présentant ses condoléances. Ivan se tient juste à côté. Elleprésente les siennes à Tonya qui est tout près de Dana. Il lui tend la main, mais Tonya le regarde de travers
et se fait prier. Au bout de plusieurs longues secondes, Ivan tend toujours la main et finalement Tonya la serre. Bette arrive à son tour et prend Dana dans ses bras en la réconfortant. Tonya, toujours elle, se colle aux deux amies et fait mine de compatir (avec un sourire en coin, notons-le). Bette tend un paquet à Dana, lui disant que cela devait être son cadeau de Noël mais qu'elle doit l'ouvrir maintenant. Dana l'ouvre donc et voit un magnifique tableau de chat (qui est le portrait craché de Mr P.). Elle se met à pleurer et embrasse Bette en la remerciant. Un peu à l'écart se tiennent les autres. Alice leur demande pourquoi Dana et Tonya s'habillent pareil, elle dit qu'elles font "jumelles". Elle est manifestement amère. Bette les rejoint et embrasse Tina. Marina appelle Tonya pour qu'elle viennent prendre deux verres de vin pour Dana et elle. Marina propose de porter un toast à Mr P., et tout le monde lève son verre à la mémoire du défunt chat. Dana trouve qu'il serait
bon qu'elle dise un mot et commence un discours. Elle remercie tout le monde d'être là et d'être de si bonnes amies. Elle dit que c'est dans ce genre de moment qu'on a besoin de gens qui nous soutiennent. Elle dit aussi avoir compris l'importance de Tonya dans sa vie, et que elle plus que quiconque l'a aidée dans ce douloureux moment (......?). Les filles font mine d'acquiéscer en levant un peu les yeux au ciel tout de même. Dana leur dit alors qu'elle a quelque chose d'important à leur annoncer. Elle demande à Tonya de leur montrer sa bague. Tonya tend la main toute fière d'elle. Dana entre dans une complète euphorie et leur balance de but en blance qu'elles vont se marier. Les filles ont les yeux qui sortent des orbites. Alice n'y croit pas et reste clouée sur place, Shane est visiblement choquée (pourtant!) et sort un "shit" du fond du coeur, Marina se mord les lèvres, Bette et Tina font un sourire de convenance avant de se regarder avec un air inquiet... Dana et Tonya mi
naudent et se regardent, et tout le monde finit par regarder ailleurs, complètement dépités.


Plus tard, Bette et Tina rentrent chez elles. Elles arrivent en plein conflit dans leur chambre. Bette reproche à Tina d'avoir demandé à Candace de faire les travaux du centre car elle ne gagne pas beaucoup d'argent. Elle prétend que si Candace a dû se sentir obligée vis-à-vis d'elle. Tina ne comprend pas pourquoi elle s'emporte autant, car Candace a accepté. Bette paraît étonnée et s'en va. Elle claque la porte en traitant Tina d'égoïste. Tina s'énerve et jette sa chaussure sur la porte.


A l'aube. Shane est endormie dans sa voiture, garée devant la grille de la maison Jaffe. Un policier s'approche de la vitre et la réveille en lui disant qu'elle doit s'en aller. Shane lui dit que Sherry va arriver. Le policier lui dit qu'elle sait bien que non, et lui dit qu'elle ferait mieux de partir si elle ne veut pas d'ennuis car il y a un avis de sécurité dressé à son encontre qui l'empêche de s'approcher de chez eux. Shane se résigne et s'en va.


Bette s'est endormie sur la canapé. Elle n'a pas rejoint Tina la nuit précédente. Elle est réveillé par les bruits de Tina qui est dans la cuisine. Tina prend ses clés, une malette, et s'apprête à partir, très pressée. Bette l'interpelle et lui présente ses excuses pour le comportement excessif qu'ellle a eu la veille. Tina ne répond rien, excepté un "ok" pas très concerné. Bette lui dit que même si cela ne l'excuse pas, c'est parce qu'elle est stressée en ce moment et qu'elle aurait aimé que Tina la prévienne de son désir d'embaucher Candace. Tina l'interrompt et lui dit qu'elle préfèrerait en parler plus tard car elle doit rejoindre Oscar. Bette lui demande toutefois si elle accepte ses excuses. Tina lui répond que oui et qu'elle est désolée de ne pas lui en avoir parlé avant. Elle s'en va. Bette se met la main su rle front, comprenant qu'elle a dérapé.


Jenny se réveille tout doucement. Lorsqu'elle ouvre les yeux, elle voit que Gene est là, assis tout près, et qu'il la regarde depuis certainement un bon moment. Il lui dit qu'il voulait s'assurer qu'elle allait bien. Jenny s'excuse pour la veille et lui dit qu'il l'a spurement prise pour une folle. Il lui dit que non, qu'il l'a juste sentie très triste et que désormais il comprend ce qu'elle a. Il lui demande s'i est le premier garçon avec qui elle sort depuis Tim. Jenny lui dit qu e oui. Gene lui dit que peut-être elle n'est plus attirée par les hommes. Jenny lui répond qu'elle les aime toujours. Elle ajoute qu'elle comprendrait s'il ne voulait plus la revoir. gene se relève en souriant et lui demande si elle voudrait le revoir. Elle sourit, s'approche de lui et l'embrasse sur la joue.


Kit et Ivan sont au Planet. Ils sont attablés et prennent le petit-déjeuner ensemble. Ivan a commandé pour Kit, et celle-ci est surprise de constater que Ivan sait toujours ce dont elle a besoin avant même qu'elle n'y ait réfléchi. Ivan lui prend la main et sourit. Kit change de tête et lui dit qu'elle l'adore et qu'elle aime beaucoup passer du temps avec elle, mais que ce n'est pas juste car elle n'a rien à lui offrir en retour. Ivan lui dit qu'elle lui apporte beaucoup plus qu'elle ne l'imagine. Kit lui dit que cela fait 50 ans qu'elle est hétéro, et que si Ivan avait été un homme, ce serait l'homme parfait. Elle lui dit aussi qu'il y a des gens qui lui apporteraient ce qu'elle recherche là où Kit ne peut lui donner satisfaction. Kit a les larmes aux yeux. Ivan sourit tendrement et lui demande si elle sait ce qu'elle cherche elle-même. Kit lui dit que pas vraiment, et Ivan lui répond que dans ce cas elle ne sait don pas si Ivan est capable de lui apporter ça ou non.


Devant le studio, Jenny enlace Gene, puis celui-ci s'en va. Jenny rentre dans le studio, et Tim, qui n'a pas perdu une miette de la scène, sort de chez lui en trombe et va chez Jenny en défonçant presque la porte. Il lui demande qui était ce gars. Jenny lui dit que cela ne le regarde pas. Tim lui dit que si elle baise avec un mec dans sa maison ça le regarde. Jenny lui répond que non car ils sont en train de divorcer. Tim pète les plombes et balance des trucs qui étaient sur la table en l'air et lui hurle de le regarder. Il lui dit que si les choses sont ce qu'elles sont c'est parce que Jenny est tombée amoureuse d'une femme. Jenny lui répond que cette histoire est terminée et que maintenant elle sort avec d'autres gens, que cela ne change rien que ce soient des hommes ou des femmes. Tim lui rappelle qu'ils étaient fiancés, et qu'elle était censée être amoureuse de lui. Qu'elle lui avait juré que si elle devait retourner avec un homme ce serait lui. Qu'il serait le seul. Elle
se retourne, le regarde et lui dit qu'elle le pensait au moment où elle le lui a dit. Tim lui dit qu'il ne veut plus d'elle dans sa vie. Jenny lui dit qu'elle va déménager.


Le C.A.C. est en ébullition. Bette fait le tour de l'expo en coure de montage et donne des directives à James. Soudain elle croise Candace et adopte un ton moins impliqué. Elle lui dit qu'elle a besoin de 45 minutes seule dans son bureau. Elle s'y rend donc, et laisse la porte entrouverte, attendant manifestement Candace. Celle-ci arrive quelques secondes plus tard, et entre. Aucune ne dit un mot, et elles se regardent quelques instant avant que Bette ne se décide à aller fermer la porte. Une fois la porte fermée, Bette reste devant sans bouger, dos à Candace. Candace vient derrière elle et commence à la caresser. Bette s'enflamme littéralement et se retourne pour l'embrasser fougueusement. Elle déboutonne son pantalon et prend la main de Candace pour la glisser dedans. Celle-ci y va donc de sa grande dextérité apparente et plonge Bette dans une extase quasi-instantanée.


Jenny est en train d'écrire. Elle part dans un délire indentitaire et se prend pour plusieurs personnes à la fois, selon que l'on considère ses initiales ou son prénom entier, ou encore son alter ego "Sarah Shuster" (oui bon c'est Jenny quoi). Soudain Gene arrive et lui rappelle qu'ils doivent aller à l'inauguration de "Provocations".


Bette est sous la douche, complètement perturbée. Elle s'accroupit dans un coin et laisse l'eau couler sur son visage. Tina l'appelle mais Bette ne répond pas. Elle paraît carrément absente se son corps. Tina approche de la douche et voit à travers la vitre Bette accroupie. Elle entre dans la douche inquiète et l'en sort. Elle lui demande ce qu'il se passe. Bette ne répond toujours pas. Tina l'entoure d'une serviette et la relève en constant qu'elle est épuisée. Bette la regarde comme le ferait une petite fille et se laisse faire. Tina lui dit qu'elle doit tenir encore unpetit peu, que la pression va bientôt retomber et que tout ira mieux, qu'elle prendra soin d'elle. Elle la serra dans ses bras. Bette finit par la regarder et lui dire qu'elle veut réessayer d'avoir un bébé. Tina lui répond qu'elle a besoin d'un peu de temps, que dans quelques mois ce sera possible. Elle lui caresse le visage puis elles s'embrassent. Bette se met à pleurer et Tina la caline.


Ivan arrive chez Kit. Lorsque celle-ci ouvre la porte, elle voit Ivan travestie en homme et tenant un bouquet de fleurs dans les main. Elle lui dit qu'elle est très belle, et Kit sourit.


Au C.A.C., l'exposition est lancée. Diverses oeuvres vues dans de précédents épisodes sont livrées au public. Bette et Tina arrivent et des journalistes se jettent sur Bette pour lui poser des questions. Au loin, Candace fixe Bette.


Gene et Jenny commentent un tableau, puis au moment de continuer leur visite, tombent sur Tim et Trish. Jenny est gênée mais salue Trish et Tim, qui lui-même se présente à Gene. Il lui sourit, puis lui dmeande s'il est au courant "qu'elle est gouine". Tim s'en va en ne souriant plus du tout, et passablement en colère. Jenny se retourne vers Gene qui rit. Il lui dit ironiquement qu'il était au courant qu'elle était tombée amoureuse d'une femme, et qu'après elle avait couché avec une autre femme, mais qu'il ignorait qu'elle était lesbienne. Jenny rit et lui dit en plaisantant qu'elle est désolée.


Tonya et Dana arrivent à leur tour. Elles tombent sur Tina, Alice et Shane. Tina leur dit qu'elle "ont l'air...", et Alice termine sa phrase en disant avec un sourire pincé "...identiques". Tonya dit que non, que Dana porte des rayures, et paraît presque offensée d'avoir été comparée. Soudain Tonya regarde au loin et aperçoit quelqu'un qu'elle connait (et qui apparaîtra furtivement dans la sasion 2, je ne dis rien) et embarque Dana pour aller la lui présenter. Les filles les regarde s'éloigner en grimaçant, surtout Alice. Shane essaie de convaincre Alice que Tonya n'a pas l'air si mal pour Dana. Tina pense que non, elle n'est pas bien pour elle. Shane dit à Alice qu'elle doit arrêter de soupçonner Tonya d'avoir tué Mr Piddles à moins d'avoir des preuves concrètes. Tina demande pourquoi elle croit qu'elle a fait ça. Alice lui répond qu'elle ne voulait probablement pas entrer en comptétition avec lui. Shane est agacée (et préoccupée par Sherry c'est évident) lui dit ironiquemen
t que Mr P. allait hériter de la fortune de Dana alors Tonya l'a évincé. Tina sourit, amusée, et Shane part soudain de son côté. Tina prend Al par l'épaule et lui dit de ne pas faire attention, que Shane est grincheuse.


Shane s'isole pour fumer une cigarette, et aperçoit Sherry qui est juste à quelques mètres. Elle tente de l'approcher, mais Steve la voit et s'interpose. Il luidit que si elle essaie encore d'approcher Sherry ou Clea, il la fera tuer. Shane est désarmée et ne trouve rien à répondre. Steve s'éloigne. Shane reste quelques secondes à regarder Sherry. Sherry la fixe et part aussi.


Tina va voir Candace pour la féliciter de son travail sur l'expo. Celle-ci est accompagnée d'une jolie black. Elle la présente à Tina. Candace dit à Tina qu'elle est magnifique. Sur ce, Bette intervient et confirme. Elle se présente à la jeune femme qui accompagne Candace. Elles se mettent toutes à parler de l'expo. Tout à coup Bette aperçoit que le président du conseil (?) lui fait signe et part avec Tina. Candace la fixe toujours avec insistance. Bette se retourne et la regarde.


Gene parle à Jenny, Tonya et Dana de ses connaissances animalières. Soudain Robin arrive derrière Jenny et l'interpelle discrètement. Jenny voit qu'elle est accompagnée mais le rendez-vous de Robin est de dos et Jenny ne voit pas qui c'est. Jenny fait les présentations entre Gene et Robin, et on voit Marina les rejoindre. Elle salue Jenny qui est clouée de la voir avec Robin. Voyant qu'elle ne réagit pas, Marina se présente à Gene et présente Dana et Tonya à Robin. Jenny attrape discrètement Gene et lui dit qu'elle veut s'en aller. Gene accepte et ils partent. Robin comprend qu'il y a un malaise et demande à Marina ce qu'il se passe. Shane arrive dans un coin isolé où Sherry est seule. Elle est dans une sorte de galerie de miroirs et voit le reflet de Shane dedans. Sans se retourner elle lui dit que si Steve voit qu'elle l'approche il la tuera. Shane se lance dans une introspection et lui explique que toute sa vie on lui a dit qu'elle allait finir psycopathe si elle ne parve
nait pas à ressentir les émotions. Elle lui demande ensuite la voix tremblante et les larmes aux yeux ce qu'il y a de bien à ressentir, puisqu'elle a enfin ressenti des sentiments pour elle et qu'elle a l'impression qu'on lui a arraché le coeur. Sherry se retourne et lui dit qu'elle est désolée. Shane lui dit qu'elle était persuadée qu'elles deux ça pouvait marcher. Sherry lui répond que c'était une illusion. Shane comprend alors et lui dit qu'elle était quasi-certaine qu'elle ressentait la même chose pour elle. Sherry lui dit que même si c'était vrai, elle n'aurait jamais renoncé à sa vie et à son confort pour une minette sur le point de tout perdre, et que ce genre d'amour n'existe pas dans ce monde horrible. Shane s'en va.


Kit et Ivan croisent Tina et Kit lui dit qu'elle voulait féliciter avant de s'en aller, mais qu'elle ne peut pas car celle-ci discute avec des gens haut-placés. Tina lui répond qu'elle le lui dira et salue Ivan et Kit. Elle se met ensuite à la recherche de Bette. Elle regarde autour d'elle mais ne la voit pas. Elle faut alors quelques pas, et s'arrête brusquement. Un peu plus loin, elle voit Bette et Candace isolées en train de parler de manière très très proche. Candace est appuyée contre une sorte de poutre, et Bette la colle presque. Bette regarde le pendentif de Candace, puis se penche vers elle, comme si elle allait l'embrasser. Mais elle se retourne et s'en va, prenant sa main et laissant glisser ses doigts sur les siens à mesure qu'elle séloigne. Tina regarde, choquée par ce qu'elle voit. Elle n'ose pas bouger et reste la gorge nouée.


Dans le parking, Kit dit à Ivan qu'elle a passé une excellente soirée. Elle est complètement euphorique. Puis tout à coup elle redevient sérieuse et lui dit que ce qu'elle a dit la dernière fois, c'était juste pour lui expliquer à quel point elle apprécie ce que Ivan fati pour elle. Ivan lui dit de ne pas bouger et se dirige vers sa voiture. Elle prend un chapeau et met le poste en marche. C'est la chason de Leonard Cohen "I'm Your Man" qui tourne en fond. Kit est à la fois amusée et gênée, et s'assoit sur le capot de la voiture. Elle lui fait son numéro de playback, puis la prend par la main et la fait danser tout en continuant son playback. Puis elle la rassoit sur le capot et lui tourne autour au fil des paroles. Kit est touchée et a les larmes aux yeux.


Jenny rentre chez elle avec Gene. Lorsqu'elle ouvre la porte, elle voit que Robin est à 'lintérieur et ne comprend pas. Robin lui dit que Tim l'a laissée entrer. Jenny ne proteste pas et ferme la porte. Robin est très mal à l'aise et tente de se justifier auprès de Jenny en lui disant qu'elle ne savait absolument pas qu'elle connaissait Marina et que cette dernière les a manipulées. Elle ajoute qu'elle avait prévu de ne plus la revoir de toute façon car elle 'était pas accrochée à elle. Robin lui demande si elle veut qu'elle s'en aille. Jenny répond qu'elle ne sait pas. Robin lui dit alors qu'avant de prendre sa décision, elle ferait mieux d'écouter son répondeur, et qu'après ça elle voudra qu'elle et Genne partent tous les deux. Elle lui dit que le essage a été enregistrée à son arrivée et qu'elle l'a entendu par hasard. Gene n'intervient pas et Jenny va écouter le message. C'est Marina qui lui dit qu'elle est désolée d'être sortie avec Robin et de l'évoir emmenée au C.A.C.
Elle lui dit "je pense que je suis amoureuse de toi... ou plutôt, j'en suis certaine. Et je ferais tout pour avoir une deuxième chance". Jenny se met la main sur le front et ne croit pas ce qu'elle vient d'entendre. Genne dit que c'est sûrement à lui de s'en aller. Robin proteste et dit que c'est à elle. Jenny intervient et refuse que l'un d'eux s'en aille.


Bette rentre chez elle, et arrive dans la chambre. Elle ne voit d'abord pas que Tina est là, assise, sans dire un mot. Elle se déshabille, ouvre l'armoir et range ses affaires. Lorsqu'elle est sur le point de la refermer, elle voit Tina dans le miroir. Elle ne bouge pas, ne parle pas. Bette comprend qu'il se passe quelque chose. Elle s'avance et va la voir. Tina se lève très calemement et lui dit qu'elle sait tout, qu'elle les a vues. Bette s'approche et tente de prendre Tina dans ses bras. Tina la repousse alors violemment. Bette la regarde avec un air compatissant et lui dit qu'elle est désolée. Tina a le visage déformé par la douleur et la colère et fixe Bette quelques instants avant de lui coller une gifle magistrale. Bette l'encaisse et ne dit rien. Lorsqu'elle essaie à nouveau d'approcher Tina en lui disant qu'elle l'aime, celle-ci entre dans une rage folle et se met à la frapper dans tous les sens en lui hurlant des "fuck you!" à la suite les uns des autres. Bette l'em
poigne pour la maîtriser et elles tombent sur le lit. Bette la plaque dessus sur le ventre, se met sur elle et lui maintient les poignets en l'embrassant et en lui disant qu'elle l'aime. Tina pleure. Bette la déshabille sauvagement en pleurant elle aussi. Tina se retourne, les seins nus et Bette lui grimpe dessus en lui maintenant toujours les poignets. Elle l'embrasse, et Tina continue de pleurer en lui disant "fuck you..." désespérément. Tina retourne Bette et se met sur elle. Cette fois c'est elle qui lui tient les poignets et la secoue en hurlant toujours "fuck you!" et en sanglottant. Soudain, elle se penche sur Bette et la mord dans le cou, puis lui mord les seins. Bette crie et pleure, essayant de se dégager. Tina se penche et l'embrasse sauvagement. Puis elle attrape la main de Bette et la glisse entre ses cuisses. Lorsque bette est en elle, Tina gémit intensément. Elles finissent par se laisser tomber sur le lit, Tina aloongée sur Bette.


Jenny, Robin et Gene sont tous les trois dans le studio, jouant à un jeu de sociétée, buvant et riant.


Alice arrive devant la porte de chez Dana et frappe. Dana sort affolée, car il est 4h du matin. Alice lui dit qu'elle doit lui parler. Dana se demande ce qu'elle peut bien lui vouloir à cette heure-ci. Alice lui dit qu'elle ne peut pas épouser Tonya. On entend Tonya de l'intérieur qui demande à Dana si tout va bien, et si elle a besoin qu'elle vienne. Dana lui dit que tout va bien. Dana est perplexe et demande à Alice pourquoi. Alice ne trouve pas les mots, regarde par terre. Tout à coup elle embrasse brièvement Dana, qui se laisse faire. Elle baisse la tête, gênée. Dana la regarde étonnée. Puis elle l'attrape et l'embrasse à son tour. Evidemment Alice lui rend son baiser, et elles s'embrassent passionément. Alice lui dit qu'elle doit rentrer, et file sans même que Dana ait le temps de dire quoi que ce soit.


Chez Jenny, Gene et Robin se sont endormis. Jenny les regarde et sourit.


A l'aube, Shane est dans sa voiture devant le salon qu'elle devait ouvrir. La pancarte "Shane" est partiellement détruite. Shane regarde la scène, très triste.



Alice rentre chez elle et se parle à elle-même, se demandant ce qu'elle a fait et surtout pourquoi elle a fait ça. Elle s'approche du salon, allume la lumière et découvre que Tina est là, assis dans son canapé. Elle est inquiète et lui demande pourquoi elle est là. Elle voit que quelque chose ne va pas et s'assoit près d'elle. Elle lui frotte le dos en la regardant en attente d'explications. Tina lui dit qu'elle est désolée et ne trouve pas les mots pour lui dire ce qu'elle fait là. Alice comprend que ça a l'air grave et lui dit que tout va bien. Tina lui demande si elle peut l'héberger quelques temps. Alice lui répond que bien sûr, et lui demande ce qu'il s'est passé. Tina reste quelques instants à essayer de parler, mais les mots ne sortent pas. Elle pleure en silence, essayant de ravaler ses larmes. Alice est très inquiète. Tina se lève soudain, se tourne vers "la charte", prend un feutre et commence à tirer un trait de liaison entre Bette et un autre nom en sanglottant lo
urdement. Au bout de son trait elle commence à écrire "C-A-" très difficilement avant qu'Alice ne se lève et la prenne dans ses bras, comprenant ce qu'il s'est passé. Tina hurle ses larmes et Alice la soutient physiquement tant elle est fragile. On voit la main gauche de Tina sur l'épaule d'Alice, sans son alliance.


FIN SAISON 1

1x13 - "Limb from Limb" (Season 1 Finale) - TV Transcript
RATING: TVMA - SLD
SHOWTIME ADVISORIES: Nudity, Adult Language, Adult Content
Stereo / CCAP
59 min

Credits:

Jennifer Beals (Bette)
Erin Daniels (Dana)
Leisha Hailey (Alice)
Laurel Holloman (Tina)
Mia Kirschner (Jenny)
Karina Lombard (Marina)
Eric Mabius (Tim)
Katherine Moennig (Shane)
and Pam Grier as Kit

guest stars
Ion Overman
Anne Ramsay

Kelly Lynch

special guest star
Rosanna Arquette

executive producer
Ilene Chaiken

executive producers
Steve Golin
and
Larry Kennar

co-executive producer
Ellie Herman

co-executive producer
Rose Troche

consulting producers
Mark Zakarin
Susan Miller

casting by
Coreen Mayrs, CSA
and
Heike Brandstatter

edited by
Lisa Jane Robison

production designer
Ricardo Spinace

director of photography
Robert Aschmann

produced by
Rose Lam

created by
Ilene Chaiken
and
Kathy Greenberg
&
Michele Abbott

written by
Ilene Chaiken

directed by
Tony Goldwyn

Tonya - Meredith McGeachie
Steve Jaffe - James Purcell
Clea Jaffe - Samantha McLeod
Gene Feinberg - Tygh Runyan
James - Preston Cook
Oscar - Zak Santiago
Mikela - Michael-Ann Connor
Trish Peverell - Nicole McKay
Cop - Sean Campbell
Reporter - Duncan Minett

INT. - C.A.C. PARKING GARAGE - MORNING

[title card: Los Angeles, California, Three Days Ago]

[Bette pulls into a parking spot and parks her car. She gets her things and steps out of the car. When she closes the door, she sees Candace pull into the garage in her old El Camino. Bette watches as she parks. The first few strains of "Roads" by Portishead plays, setting the mood of the episode to come.]

[Candace gets her things together and is getting out of the car when Bette suddenly gets in on the passenger side. Bette stares straight ahead for several seconds, her expression that of someone stuck in an internal war with themselves.]

Bette: Take me somewhere.

[Candace looks at her with concern, but Bette stares straight ahead, not returning the gaze. Finally, Candace starts her car and they drive off.]

[main titles]

INT. - THE GARAGE - MORNING

["Roads" by Portishead plays. Jenny and Robin are in bed, naked, lying close to one another. They talk quietly, in intimate whispers.]

Robin: So when do I see you again?

Jenny: What are you doing on Thursday night? (a beat) My neighbor, Bette... she's having a thingamajiggy.

[Robin giggles.]

Jenny: (smiling) What?

Robin: (groans) I have something on Thursday.

Jenny: Really?

Robin: Yeah.

Jenny: Fuck.

Robin: If she asked me today, I would say no.

Jenny: Mm-hmm.

Robin: I would.

Jenny: You would?

Robin: (smiling) Yes.

Jenny: I have a date tonight.

Robin: Oh, you do?

Jenny: I do.

Robin: (smiling) Huh.

Jenny: What?

Robin: (smiling) I'm a little jealous.

Jenny: You are? That's good.

Robin: (thoughtful) Yeah, it is.

[Jenny kisses Robin tenderly. They begin to make love.]

Robin: Oh, god...

[Robin kisses Jenny.]

EXT. - TIM'S HOUSE - MORNING

[At the same time, Tim walks toward the garage with a newspaper in his hand. He's about to knock on the door, when he looks in the window and sees Robin and Jenny having sex on the bed. Tim is shocked and stunned. He sets the newspaper down and steadies himself against the wall as he slowly walks away.]

EXT. - BED AND BREAKFAST HOTEL - MORNING

["Roads" by Portishead still plays. Bette and Candace walk across the the grounds of a bed and breakfast inn, toward the entrance.]

INT. - BED AND BREAKFAST HOTEL - MORNING

[Bette and Candace walk to the front desk. Bette takes her credit card out of her wallet and is about to give it to the desk clerk when Candace puts a hand on her arm.]

Candace: Stop.

[Candace leans close to Bette's ear.]

Candace: You don't want this showing up on your credit card statement.

[Candace takes out her own credit card and hands it to the clerk. Bette puts her credit card back in her wallet.]

[Moments later...]

[Candace walks ahead of Bette, up the stairs to their room. Bette takes Candace's hand halfway up. When they reach the landing, Bette pulls Candace back to her and they begin passionately kissing. A heterosexual couple comes out of their room and sees them, and they whisper and walk by quickly. Bette and Candace don't seem to notice or care.]

[Moments later...]

[They make it to their room door. Candace pushes Bette against the door. Their kissing has grown frantic and desperate. Bette opens her blouse and puts Candace's hand inside, on her breast. They open the door and go inside, never breaking contact.]

INT. - BED AND BREAKFAST HOTEL - BETTE & CANDACE'S ROOM - MORNING

[They close the door. Bette pushes Candace against the door and they continue to kiss. Bette unclasps Candace's overalls and begins to kiss down her body, but Candace pulls her back up and kisses her. Candace walks her over to the bed and throws throws her down; Bette smiles.] [Candace climbs on top of Bette and straddles her. They begin to kiss again. Bette runs her hands over Candace's body. Candace takes Bette's arms and pins them above her head. Bette struggles playfully, trying to get free and kiss Candace, but Candace won't let go. Bette finally stops.]

Candace: You can't always be in control.

[Bette laughs. Candace holds Bette's arms with one hand and kisses down Bette's body. With her free hand, she unzips Bette's pants and slips inside. Bette moans. They begin to have sex.]

INT. - HEADQUARTERS FOR SOCIAL JUSTICE - DAY

Tina: We need a plumber!

[Oscar sits on the floor next to Tina, holding a wrench. Tina's on her back under the sink, trying to repair it.]

Oscar: We're gonna need a carpenter, too, if we're gonna make this place presentable.

[Oscar throws a wrench on the floor. Tina sits up from under the sink.]

Tina: I know one. She's working for Bette at the C.A.C. Her name's Candace. And she is making a packet, too.

Oscar: Well, then maybe she'll give us a break.

Tina: Yeah?

Oscar: Yeah, call her.

Tina: Okay.

[Tina leans over and pulls her cell phone out of her back pocket. She dials.]

Tina: (phone) James. Hey. It's Tina. Is, uh, is Bette there? (listening) Oh, no, no, no, no, just, uh, have her call me when she gets in. Um... do you happen to have a number for Candace Jewell? Yeah? Good.

[Oscar smiles. Tina grins at him.]

EXT. - SHANE'S BARBER SHOP - DAY

[This is the old warehouse Cherie brought Shane to a couple of episodes ago. At the time, Cherie warned Shane not to tell Steve she'd brought her there. Now, the sign painted on the glass says "Shane" in black letters against gold. Shane is standing in front of the glass, admiring the sign. Behind her, Steve parks on the curb and gets out. He walks over to her.]

Shane: Hey!

Steve: Hi. (walks over) So what do you think?

Shane: (chuckling) I think it's awesome. I love it.

Steve: So why the fuck did you do it?

[Steve takes off his glasses and glares at Shane. Shane looks caught.]

Shane: Steve -

Steve: You know, when you're in business with someone, you gotta learn to keep it in your pants when you're around their family. Now, I already knew my daughter was into girls; that's not news to me. Maybe she was experimenting. Maybe it's a phase. Bottom line is this -

Shane: Steve, I didn't -

Steve: Bottom line... is this. If I'm in business with a guy, and he goes for my daughter, I say, "Is he honest? Is he a good man? Will he treat her right?"

Shane: Steve, I didn't sleep with your daughter -

Steve: Don't bullshit me, Shane. 'Cause I'm already cuttin' you a whole shitload of slack, here. Now, one thing, I gotta warn you. Cherie's on the warpath. She'll calm down for sure, but right about now, she wants you drawn and quartered.

[Shane looks around, distressed.]

Steve: She doesn't like our kid being gay, you know? No matter how evolved we are, it's still not an easy -

[Shane suddenly walks off and heads to her truck, on the curb a few feet away.]

Steve: Look, Shane. Sh - Shane! What the fuck!

EXT. - THE JAFFE HOUSE - DAY

[Shane's at the front gate in her truck, but the gate is closed. She jams her finger on the intercom button.]

Shane: Cherie, will you open the gate. Listen, I know you're in there and I'm not leaving 'til you come outside. (presses button) Open the gate!

[The gate starts to open. Someone in jeans and a hooded sweatshirt runs down the driveway. It's Clea. Shane frowns. Clea gets in the passenger side of the truck. Once they start talking, they start yelling, and once they start yelling, they yell over each other, and it becomes a shouting match.]

Clea: Hi. Look, I just wanted to let you know my parents are really mad right now, but -

Shane: Clea, get out of my car, man. (shakes head)

Clea: Look, I don't understand. The reality of you and me I think is just freaking them out -

Shane: Clea, Clea, Clea, Clea, Clea! -

Clea: What?

Shane: There is no reality of you and me!

Clea: Oh, my god, Shane.

Shane: There never was, I've told you that I love someone else!

Clea: Agh! You know what, I have never seen you with this person! Who is this person? -

Shane: Because it's complicated! You will never see her! -

Clea: I love you, okay! She doesn't! There's no way she's gonna drop everything and be with you, Shane!

[Exasperated, Shane starts the truck and drives up the driveway.]

INT. - THE JAFFE HOUSE - KITCHEN - DAY

[Shane walks quickly to the back door of the house, past the pool, toward the kitchen. Cherie is yelling at someone offscreen, inside.]

Cherie: (to unknown) I need organization, this is not organization! Do you understand what I'm saying, do you see what's wrong?!

Shane: Cherie. Cherie! (entering) Cherie!

Cherie: (to unknown) You'll both stay in there until you figure it out! (slams door) Kids.

[Cherie turns around and sees Shane standing in her kitchen.]

Cherie: Get out.

Shane: (shaking head) No.

Cherie: Get out. (walking toward Shane) Get out. I'm taking Clea to Paris and I want you out of here, I never want to see you!

[Shane walks toward Cherie, but Cherie responds by hitting her several times. Shane holds her arms up in self-defense.]

Shane: Listen to me!

Cherie: Again! Ever!

Shane: Listen to me!

[Shane grabs Cherie and yells at the top of her lungs.]

Shane: (yelling) Listen! Listen to me! I did not do anything!

[Cherie starts to cry.]

Shane: (yelling) Allright, she's lying, I swear to go I didn't do it!

[Cherie continues to cry. Shane calms down and her voice quivers with raw emotion as she begins to cry.]

Shane: I would never do that to you. (crying) Do you have any idea how much you mean to me?

[Clea, outside, walks toward the back door. Through the windows, she sees Shane and her mother. Inside, Cherie wraps Shane in a desperate hug as Shane falls apart.]

Shane: (hugging) (crying) I swear I would never.

[Cherie looks over Shane's shoulder and sees her daughter watching them. Cherie ends the hug.]

Clea: You fucking bitch!

[Clea turns and walks off.]

Cherie: Oh, my god!

[Cherie runs after her.]

Cherie: Clea! Clea!

[Shane puts a hand to her forehead as she watches Cherie chase Clea.]

INT. - THE GARAGE - DAY

[Jenny is watering her plants. Tim comes out of his house and knocks on the door and lets himself in.]

Jenny: Hi.

Tim: Am I interrupting?

Jenny: No, come on in.

[Tim walks in and stands a few feet away. He picks up a card sitting on the desk and nervously flips it over in his hands.]

Jenny: How are you?

Tim: I'm good, how are you?

Jenny: I'm good. (smiling) I'm getting organized.

Tim: Yeah?

Jenny: Yep.

[Jenny looks at Tim. He looks like he's got something on his mind.]

Jenny: What?

Tim: (sighs) There's something that I want to talk to you about.

Jenny: Okay.

Tim: Jenny, technically, you and I are still married.

[Jenny nods.]

Tim: We need to get a divorce.

Jenny: (nodding) Of course we do.

Tim: Found the name of a good lawyer on campus. Thought maybe... we could go. See him, together.

Jenny: Okay. (nods)

[After a moment, Tim slowly walks out of the garage.]

INT. - DANA'S HOUSE - DAY

[Dana is sitting on the couch, bawling her eyes out. Tonya opens the door and steps in.]

Tonya: Sweetie? Alice is here.

[Alice walks in the door, pushing past Tonya.]

Alice: Can I just...? Thanks. (walking over) Hi, Dane. Ohhh. Poor Mr. Piddles.

[Sobbing, Dana looks up at Alice as Alice sits down next to her. Alice pets Mr. Piddles, who's in her arms.]

Alice: Okay, okay. Ohh. I'm so, so sorry.

[Alice rubs Dana's back. Tonya steps forward.]

Tonya: She's been like this all day. I tried to get somebody to come and remove it, but... she's been sitting there for, like, 3 hours.

[Alice pushes the hair from Dana's eyes. Dana continues to cry.]

Alice: (quietly) Okay. I know. Allright, we've gotta make arrangements, right Dane? I mean... I'll do anything, right? I'll do anything. What do you need?

[The camera zooms out so that we now see that Mr. Piddles is in Dana's lap and Dana is petting him as she cries. Tonya quietly exits the room.]

Alice: (to Dana) Have you thought about what you want?

Dana: (crying) I don't want him cremated.

Alice: Okay. Yeah. We'll bury him, you want to bury him?

[Dana nods.]

Alice: You want me to arrange a burial plot?

Dana: (sniffling) Yeah.

Alice: He should have a casket. You know. Mahogany. Only the best for Mr. P.

INT. - THE C.A.C. - BETTE'S OFFICE - DAY

[Bette is leaning over her desk, going over some drawings and plans for the artist displays with James and the receptionist.]

Bette: You know what, I think we should move the VIP reception to East One. The Anish Kapur is in there. It's always good to imbue your major donors with a sense of awe.

James: But, the Isabella Pernao's there, too. Don't you think -

Bette: I think it says right out of the gate, we stand behind the show, every facet of it, and we're not about to hide the more challenging pieces for anybody's comfort. (to receptionist) You know, I - I still need to discuss security. Can you make sure that Gavin doesn't leave before I've had a chance to talk with him?

Receptionist: Mm-hmm.

[The receptionist walks off.]

Bette: Thanks.

James: I'll let the caterers know about that.

Bette: Great.

[James leaves. Bette looks back at the plans and nervously fiddles with her wedding band. Kit and Ivan come around the corner. Ivan is carrying a large sack of carry-out food for lunch.]

Kit: Hey big James! (to Bette) Hola, sistah!

Bette: Hey.

[Bette and Kit hug.]

Kit: Mm! Remember you said how important it was to eat?

Bette: Mm-hmm.

Kit: Well, we picked up a little something at that woo-woo place on La Cienega that you love so much.

Bette: Ohh! (smiling) You guys went to Real Food Daily. That is so sweet.

Kit: Yeah! Well, Ivan picked it up while I was at my AA meeting.

Bette: Oh. (to Ivan) Thank you.

INT. - HEADQUARTERS FOR SOCIAL JUSTICE - DAY

[Tina brings Candace into the room where she was working on the sink earlier.]

Tina: Thank you so much for coming.

[Candace leans against the wall and shoves her hands in her pockets. She's nervous.]

Tina: Um. I guess you know what I wanna talk about.

Candace: (shaking head) No. I - I'm not sure.

Tina: (looking around) Well, as you can see, we're trying to fix this place up. (sighs) And, uh, we need help. We don't have a lot of money. But, it's a really great project and, uh, the kids, they just - they love it here.

Candace: Uh - yeah! Anything for the kids.

INT. - THE C.A.C. - BETTE'S OFFICE - DAY

Bette: Can I talk to you for a second?

[Bette guides Kit back to a more private part of her office. Kit has the now empty carry-out sack in her hand.]

Bette: Wanna tell me what you're doing?

Kit: I was taking out the trash.

Bette: No, with her. She's madly in love with you, you know.

Kit: (smiling) No he's not, we're friends, he helps me out with stuff.

Bette: That's because she is in love with you, and she wants to be your husband.

Kit: (smiling) No, it's not like that.

Bette: Kit - believe me. You may not be able to read the signals, but they're there. I saw the way she looks at you, she is fully courting you old school, and you're letting her.

Kit: (laughing) Oh, is that so!

Bette: Yeah. It is.

Kit: Well, thank you for the lessons of the ritual mating habits of the indigenous lesbians. Maybe next week we'll do butch and femme role-play -

Ivan: Um, ladies.

[Ivan is leaning in the door several feet away. Bette and Kit turn to see her.]

Ivan: (to Bette) I figure we should get going, and let you get on with your business. You must wanna get home to the little woman sometime tonight.

[Bette looks smugly at Kit. Kit walks over to Ivan. She slips her arm into Ivan's and walks away, smiling at Bette. Bette shakes her head and rolls her eyes.]

INT. - SOUTH COAST AQUARIUM - DAY

[Jenny stands in front of the aquarium, watching the various sea critters swim by: sharks, tuna, rays. High-pitched whale-talk is heard.]

Jenny: Gosh, Gene.

[Gene walks into the frame and stands next to Jenny.]

Jenny: This is so much better than dinner and a movie. Is this how you get all the girls?

Gene: Truth?

Jenny: Yes, please.

Gene: I don't really date that much. (shrugs)

Jenny: Why?

Gene: Um... uh, I was with the same woman for the last 5 years, and... and she never really came here, and... she hated the fish. So.

Jenny: Oh. (laughs)

Gene: You know. We weren't exactly the greatest match.

Jenny: What else?

Gene: Um... well, she liked to exercise early, early in the morning, and...

Jenny: No.

Gene: ... I hate exercise and I hate mornings, so, uh... (chuckles) Mm. I did my thesis on nocturnal behavior. I never really broke the habit of staying up late.

Jenny: What do you like to do in the middle of the night?

Gene: Usually I read.

[Gene steps a little closer.]

Jenny: Hm.

Gene: And, uh... she wasn't Jewish.

Jenny: Oh, Gene. Is that important to you? (chuckles)

Gene: No. No, it's not important. It's, uh...

[Gene puts his forehead to Jenny's.]

Gene: It's just an added bonus.

[Jenny looks up at him. He starts to lean in to kiss her.]

Gene: Hey.

[Gene and Jenny kiss.]

Gene: Was that okay?

[Gene wipes his mouth. Jenny wipes her mouth. She giggles.]

Jenny: (smiling) It's nice.

Gene: Oh, "nice"? Are you serious?

Jenny: (smiling) No, it was nice.

Gene: That's damning with faint praise.

[Jenny blushes.]

Gene: You wanna go meet the seals?

Jenny: (smiling) I meant it, it was nice.

Gene: Hm?

Jenny: Yes.

Gene: The seals might change your mind.

Jenny: About whether or not you're a good kisser.

Gene: No. About your story. They're way better communicators than manatees. They even have dialects. I think you'll love them.

Jenny: Okay.

Gene: C'mon.

Jenny: Okay.

Gene: Hm?

INT. - SOUTH COAST AQUARIUM - GENE'S OFFICE - DAY

[Gene opens the door. Jenny walks in. He follows, closing the door behind him. He keeps the room lights off.]

[One entire wall of the office is a giant window into the aquarium. Whale-song is heard.]

Jenny: Wow.

Gene: This is where I spend my days.

Jenny: Gosh.

[Jenny walks up to the aquarium window and talks to the seals, who are swimming by.]

Jenny: Hello.

Gene: Yeah, the seals have this amazingly intricate system of communication that lets them settle quarrels without fighting.

[Jenny faces Gene as he walks over to her. A seal swims by the window, turning over in circles.]

Gene: It's pretty incredible.

Jenny: C'mere.

[The seal makes its characteristic barking noises before swimming away.]

Gene: We should be so lucky.

[Jenny takes Gene's hand and pulls him to her.]

Jenny: It's very civilized.

[Jenny unbuckles Gene's belt.]

Gene: Um, you - whoa, hey. You know you don't have to do this.

Jenny: I want to.

Gene: (laughing) Um. If I'd know you wan -

[Jenny kisses him.]

Gene: (kissing) Are - are you sure?

Jenny: (kissing) Mm-hmm.

[Gene presses Jenny against the glass and they start to have sex. After a couple of minutes, Jenny starts to cry. Gene stops.]

Gene: Are you okay?

Jenny: I'm fine. I'm fine.

Gene: I'm sorry. Did - did I do something?

Jenny: No, no. I'm fine.

Gene: I don't think you're fine. You're crying.

Jenny: Um.

Gene: I'm so sorry. Did I hurt you?

Jenny: No. Um.

Gene: Uh... you okay?

[Jenny looks up at him.]

Jenny: I... I... um...

[Jenny starts to really cry. Gene puts his arms around her and tries to comfort her.]

Gene: Shh, shh. Oh. Oh, Jenny.

INT. - THE PLANET - EVENING

[The Planet is closed for the funeral of Mr. Piddles. Marina has converted The Planet into a funeral parlor, complete with somber ethereal piano music and dimmed lighting. Alice and Tina, dressed black, stand over a tiny, open coffin in the corner of the room. Inside is Mr. Piddles.]

Tina: He looks a little strange.

[Mr. Piddles lays in the coffin.]

Alice: Yeah. I think he... hasn't really thawed out, yet. We were afraid he was gonna decompose, so Shane and I put him in the freezer.

Tina: How is Shane? She seems preoccupied.

[Alice and Tina glance over at Shane, who sits on a barstool in a separate section of the cafe. She's on her cell phone, talking to someone.]

Alice: Yeah, yeah. I don't know. She's not talkin'. But - I think it has something to do with her and her Hollywood Wife?

Shane: (overheard) (phone) Answer the phone. I'm not gonna stop calling until you do, allright? Answer your phone.

[Shane hangs up and rubs her forehead.]

[Back at the funeral parlor...]

[Kit and Ivan have arrived. Kit hugs Dana.]

Kit: Oh, I'm so sorry about Mr. P. I know how much he meant to you. I'm so glad I got to know him before he passed on.

Dana: Thanks for taking such good care of him, Kit.

Kit: Oh.

[Kit touches Dana's face and smiles. They hug again. Ivan looks at Tonya, who stands at Dana's side.]

Ivan: (to Tonya) I didn't know him. My condolences.

Kit: (to Dana) I'm sorry, hon.

[Ivan extends her hand to Tonya for a shake. Tonya stares at her, stone-faced.]

Ivan: Ivan.

[After a moment, Tonya gives in and shakes Ivan's hand. Once the handshake is over, Ivan rejoins Kit, and Tonya holds her hand away from herself as if it's been soiled.]

Kit: (to Dana) You heal.

[Kit and Ivan step up to the coffin and view the kitty. Bette arrives. She walks to Dana.]

Bette: Hi.

Dana: Hi.

[Bette hugs Dana.]

Bette: I am so sorry.

[While they hug, Tonya comes over and hugs Dana also, just until the hug with Bette ends. Bette hands Dana a large, flat package.]

Bette: This was gonna be your Christmas present. I want you to unwrap it.

[Dana unwraps the present. It's a large, modern art painting of a cat that looks just like Mr. Piddles.]

Bette: It's by one of my favorite artists, Ed Conlin.

[Dana nearly begins to cry again as she looks at the painting. She looks at Bette.]

Dana: (tearful) Thank you.

[Dana hugs Bette.]

Bette: You're welcome.

[Everyone else - Tina, Shane, Alice, Marina, Kit and Ivan - stands a few feet away at the refreshments table.]

Alice: What is with the twin thing? Are they merging already?

[Dana and Tonya are dressed exactly alike, in a dark suit and light blue blouse.]

Dana: (whispering) Here, would you take this for me?

[Dana hands the painting to Tonya.]

Tonya: Yeah.

Dana: (whispering) Thanks.

[Bette walks over to the table.]

Bette: (to Tina) (sighs) Hi baby.

[Bette gives Tina a smooch.]

Tina: How was your day?

[Bette kind of shrugs, then turns around.]

Alice: You guys.

Marina: Tonya!

[Tonya quickly walks over to the table. Marina hands her two glasses of wine. Tonya carries them back to Dana.]

Marina: I would like to propose a toast, um, to Mr. Piddles.

[Everybody raises their glass and turns to face Mr. Piddles' coffin.]

Bette: (smiling) To Mr. P, kitty, well-loved furry feline, we will miss you.

Everyone: Yeah.

Alice: To Mr. P!

[Everyone clinks glasses and drinks. Dana gulps her wine down and exhales.]

Dana: (to Tonya) I should say something, right?

[Tonya smiles at her. Dana steps up onto the dais in front of Mr. Piddles' coffin.]

Dana: (sighs) (a beat) (chuckling) Everybody. I just wanted to say... to say thank you... (getting teary) so much for coming, and um... (sighs) You guys are the best friends anybody could ever have. It's times like these when you realize what's important. And those are the people who are there for you. The ones who got you through, and... and the ones you can't live without.

[Everybody's listening to Dana's speech. Alice is sweetly smiling.]

Dana: And, um, I've also realized how important Tonya is to me.

[Dana holds her hand out. Tonya takes it and steps onto the stage next to Dana.]

Dana: (to Tonya) C'mere. (to everybody) And, uh... (smiling) She, more than anyone, has really helped me get through this really terrible time, and...

[Alice rolls her eyes as she takes a drink of her wine, then looks down at the floor.]

Dana: ... I just - I just wanted you all to be the first to know. (blushing) (to Tonya) Just show 'em. Show 'em.

[Tonya giggles as she holds out her left hand. On her ring finger is a huge ring. Dana holds Tonya's hand.]

Dana: (excited) Tonya and I are engaged! We're getting married!

[Dana grins huge. Tonya opens her mouth, showing mock surprise and excitement to the group. Shane looks like someone just ran over her favorite dog. Alice looks quietly stunned. Marina looks surprised.]

Alice: No way.

Shane: Shit...

Tina: (mouthing the word) Wow.

[Bette and Tina both look at each other with a little bit of shock and worry.]

Dana: I'm just - you know it's... it's just a shame that Mr. P can't be here to share this with us. I'm sure he'd be filled with joy like me!

[Dana and Tonya touch foreheads. Everybody else kind of looks around, confused.]

INT. - BETTE & TINA'S HOUSE - BEDROOM - NIGHT

[Tina quickly walks into the bedroom, holding a coffee cup. She looks mad. Bette is hot on her heels.]

Bette: It's a conflict of interest! It's not fair to the C.A.C., and it's not fair to Candace!

[Tina sets her coffee cup down on the nightstand and walks to the other side of the room to get something.]

Tina: I'm sorry. I didn't think it was gonna be such a big deal for you. I don't know why you're freaking out about it.

Bette: 'Cause you're exploiting her! She doesn't make that much money, and she might've just felt she had to do it 'cause of me!

[Tina sits on the edge of the bed, facing away from Bette, and takes off her shoes.]

Tina: She seemed happy to do it!

Bette: (a beat) She said yes.

[Tina turns to give Bette an incredulous look.]

Tina: Yes.

[Tina turns back around. Bette is annoyed. She sighs and walks out of the bedroom, slamming the door behind her.]

Bette: Selfish.

[Tina turns and throws a shoe at the door.]

EXT. - THE JAFFE HOUSE - MORNING

[Shane is sleeping in her truck, outside the gates to the Jaffe house. A police cruiser pulls up. The cop gets out and walks to the truck. He knocks twice on the window. Shane startles awake. The cop signals to her to roll down her window. She does.]

Cop: I'm gonna have to ask you to move on out of here.

Shane: (yawns) Listen, I'm - I'm waiting for someone.

Cop: (chuckling) Oh. Well, you're gonna have to wait somewhere else.

Shane: (sighs) Listen, they're expecting me, allright. They're gonna be out in a minute -

Cop: No, they won't. And if you don't get yourself far enough away from their house, you're gonna be in violation of the restraining order they filed against you.

[Shane looks up at the cop. He smiles down at her.]

Cop: Understand what I'm saying?

Shane: (a beat) Yeah. (a beat) Yeah. Fine.

[Shane starts her truck. The cop heads back to his cruiser.]

INT. - BETTE & TINA'S HOUSE - MORNING

[Bette is asleep on the couch in the livingroom, still in her work clothes from yesterday. The sound of plates and silverware banging against each other is heard from the kitchen. Bette startles awake.]

Bette: (groggy) Shit...

[Tina is seen in the kitchen, putting dishes in the sink. She makes a lot of noise. Bette rolls over on the couch and sighs. Tina walks quickly toward the dining room, and picks up her bag and car keys. She heads for the front door. Bette sits up.]

Bette: Tina...

[Tina stops. She turns around. Bette looks hurt and very sorry. She also looks like she's been crying.]

Bette: I'm sorry. I... I overreacted.

[Tina looks down, then nods.]

Tina: Okay.

Bette: (tearful) And, I mean, I don't have to tell you how stressed out I am. I mean, and... I know that doesn't excuse my behavior. But I think - I - it would've been a nice... thing if you had told me... that - that you had - were talking to someone that I'm working with.

Tina: Can we talk about this later? I'm meeting Oscar and Esai.

Bette: Can you accept my apology?

Tina: (a beat) I accept your apology.

[Bette smiles a little.]

Tina: I'm sorry I didn't think... to warn you. We've been a little out of touch.

Bette: It'll be over soon, as soon as the show opens -

Tina: Sure. I'll call you later. Whenever I get a minute.

[Tina leaves. Bette closes her eyes and puts a hand to her forehead, shaking her head.]

Bette: (sighs) (whispering) Oh, my god. What have I done? What the fuck am I doing? What am I doing?

INT. - THE GARAGE - DAY

[Outside, we hear Tina's car starting and pulling away. Inside, Jenny is asleep on her bed. She starts to stir awake. Gene is reclining against the window, at the foot of the bed, watching her sleep.]

Jenny: (smiling) Hi.

Gene: (smiling) Hey.

Jenny: (smiling) You're still here.

Gene: I wanted to make sure you're okay.

Jenny: I'm sorry about last night. You must've thought I was a crazy person.

Gene: No. You just seemed, um... really sad. At least I have some idea of... what's going on. You know... it's pretty intense.

Jenny: My life...

Gene: So, am I, like, the first guy you tried to be with since... you fell in love with that woman, and... your marriage fell apart, and... she dropped you like a hot potato?

Jenny: Yeah. You're the first guy since Tim.

Gene: (frowning) Maybe you don't wanna be with guys.

Jenny: (two beats) No... no, I... I still like guys. I do.

[Jenny sits up and looks at him.]

Jenny: I understand if you don't wanna see me again.

[Gene sits up and looks at her.]

Gene: Do you wanna see me again?

[Jenny leans over to him and kisses him on the cheek. She grins bashfully as she sits back down.]

Jenny: (whispering) I like you.

Gene: (smiling) I like you, too.

[Jenny blushes and giggles.]

INT. - THE PLANET - DAY

[Ivan and Kit are sitting at a table together. Ivan pours Kit some coffee.]

Ivan: I hope, uh, this is what you wanted. I just took the liberty of ordering for you, so...

Kit: (chuckling) You know, you... always... know what, uh, I'm gonna get. Even before I know it. (chuckling) I'm gettin' spoiled!

[Ivan puts her hand on Kit's, across the table.]

Ivan: (chuckling) Nothing - nothing could spoil you. (shaking head) Nothing.

[Kit smiles, but something doesn't feel right.]

Kit: Ivan, uh... I adore you. I really do. And you are the finest person I've ever had the privilege of spending time with. (shaking head) But this - it just doesn't feel right.

Ivan: Uh.. what doesn't feel right about it?

Kit: I - I just don't... have anything to offer you in return.

Ivan: (smiling) Oh, no. You - you - you offer me so much. You can't imagine the - you -

Kit: No, Ivan, please. Please, please, please. Please. Just listen to me. You need to hear this. (sighs) I - I'm a straight woman. A two-months-from-50-year lifetime heterosexual woman. If you... if you were a man... you would be the perfect man

[Ivan smiles at her.]

Kit: And I know that there are people... who could be better for you and... just... give you what you're looking for.

Ivan: Do you know what you're looking for, Kit?

Kit: (shaking head) No. No, not in the big picture sense that you mean.

Ivan: Then how do you know I can't give it to you?

EXT. - THE GARAGE - DAY

[Gene and Jenny are hugging goodbye.]

Gene: See ya later.

[Gene blows a kiss to her.]

Jenny: Bye.

[Jenny goes back inside the garage. A few moments later, Tim comes storming out of the house.]

INT. - THE GARAGE - DAY

[Tim barges into the garage, angry.]

Tim: Who the fuck was that?

[Jenny is getting her stuff together to take a shower. She looks at Tim, then looks back at what she's doing.]

Jenny: I don't think that's any of your business.

Tim: What? Jenny, this is my house. I think it's my business if you're fucking some other guy in my house!

Jenny: No. (shaking head) You and I are getting a divorce.

[Tim suddenly lashes out and knocks her shower stuff in the floor. He screams at the top of his lungs at her.]

Tim: Look at me! Because you fell in love with another woman!

Jenny: (a beat) And that relationship has ended. And now I'm dating other people. (frustrated) What difference does it make if I'm dating a man or a woman, Tim?

Tim: The difference is that we were engaged! You were supposedly in love with me! You swore that if you were ever gonna be with a man again, I was the man you were gonna be with! The only man!

Jenny: (frustrated) And I believed it when I said it to you, Tim!

Tim: (calm) But it wasn't true. Jenny, you've taken our whole relationship... turned it into this... enormous fucking lie!

[Jenny looks down, sad.]

Tim: (calm) I don't want you in my life anymore. (a beat) It doesn't feel good.

[Jenny is devastated. She stares at the table.]

Jenny: (whispering) Um. Do you want me to move out?

[Tim tosses up a hand, finally calming himself.]

Tim: It's gotta be better than this, right?

Jenny: (nodding) Yeah.

INT. - THE C.A.C. - DAY

[The museum is preparing for the grand opening of the "Provocations" exhibit later on that night. Lots of people - carpenters, museum employees, etc., mill around, getting everything ready. Bette is dressed in jeans, walking quickly through the exhibit areas, followed by James. She carries a bag of name tags to place next to the pieces of artwork.]

Bette: I know that the sequencing is completely wrong in this room. I mean, (pointing) obviously that is an Opie, that is not a Spinace. So I think what we have to...

[Candace brushes past Bette with a large piece of white plastic for something she's helping another carpenter with. Bette is suddenly completely distracted and loses her train of thought.]

Bette: (to James) ... do is to, um...

[Candace continues on about her work, helping another carpenter set the plastic down across a lit display stand.]

Bette: (to James) Actually, can you do that?

[Bette hands the bag of tags to James.]

James: Yeah.

Bette: I mean - I - I need... uh, 45 minutes in my office.

James: Sure, absolutely.

[Bette doesn't look happy. She heads toward her office. Candace sees her go. James wanders off with the tags.]

INT. - THE C.A.C. - BETTE'S OFFICE - DAY

[Bette slides open the door to her office and slowly walks inside. She begins to slide the door closed, but decides to keep it open about a third of the way.]

[Bette steps a few feet into her office and stares at the floor. She looks nervous and guilty. A few moments later, Candace slowly walks to the door. She slides it open and walks in, and slowly walks over to Bette. They both stand there in silence for a moment, staring at each other as if what they're doing is a dirty task that's unavoidable. Bette's face shows the shame of her desire and the desolation in the false comfort.]

[After a moment, Bette slowly turns and walks to the door. She slides it closed, then locks it. She leans her forehead against the door; her body language seems to say that their union will be as undeniable as it will be inevitably empty.]

[Candace slowly walks up behind Bette and slides her arms around her waist. She puts her face in Bette's hair, and Bette begins to react. She takes one of Candace's hands and kisses it, then turns around. They kiss desperately.]

[Bette hurriedly reaches down and unzips her own jeans. She grabs Candace's hand and presses it inside. They begin to fuck; "fuck" is the only word for it. Candace presses Bette hard against the door over and over.]

[As the camera pans away, Bette looks up to the ceiling. She looks lost and deeply sad - the connection she wanted and needed is just not here, with Candace.]

INTERSTITIAL - NIGHT SCENES OF L.A.

[The L.A. skyline. The city lights twinkle in the dark, traffic and police sirens are heard in the distance.]

INT. - THE GARAGE - NIGHT

[Jenny sits at her laptop, writing. As she writes, we hear her voice - and her voice in another tone that's deeper and more calm. The two voices overlap each other, echoing. The separate voice here is recognized out of italics.]

Jenny: (voice over) Jennifer I... JDS Jennifer Schecter... Jennifer JD am not too sure of who I am because there are several of me. a/k/a Jen They float up from me like phantoms. Sarah Schuster And slink off to commit acts for which I may or may not be responsible.

[The scene cuts to show Jenny now sitting at her desk, writing with a pen in a notebook.]

Jenny: (voice over) Jennifer Diane Schecter is not at all sure whether any of this happened, or whether it was simply a tale as told to JDS, by JD, after a poem by J. I, JDS., Jennifer Schecter JDS have so many selves.

[Words flash upon the screen:]

Jennifer
Jen
JD
JDS
a/k/a Sarah Schuster

Jenny: (voice over) Jennifer. Jen. JD. JDS. Sarah Schuster. I don't know where I begin.

[Gene knocks on the door.]

Jenny: (voice over) Or if I end. Or if I end.

[Jenny stops writing and looks up. Gene opens the door and steps inside. He's dressed in a suit, and has combed his hair back.]

Gene: Hey.

Jenny: Is it time to go?

Gene: "Provocations" starts at 7:30. But, you know. Take your time.

[Jenny chuckles.]

INT. - BETTE & TINA'S HOUSE - BATHROOM - NIGHT

[Bette is taking a shower before she has to get ready to unveil "Provocations" at the museum. She leans against the shower wall and stares at her hands. She is consumed with guilt. She slowly slides down the shower wall and curls up in the corner, quietly crying.]

Tina: (offscreen) Babe? Have you seen my dress?

[Bette hangs her head.]

[Tina stands outside the shower area.]

Tina: Are you - baby?

[Tina steps into the shower area and peers through the glass of the shower doors. She sees Bette and grabs a towel and opens the shower door.]

Tina: Sweetheart, c'mon, let's get you out of here.

[Tina steps into the shower and shuts off the water. She kneels next to Bette.]

Tina: Baby, we have to have you there in 40 minutes.

[Bette still huddles in the corner, silent, not looking at Tina. Tina wraps the towel around her.]

Tina: Baby, what's going on?

[Tina helps Bette stand.]

Tina: You are so exhausted.

Bette: I... I am. I'm exhausted.

[Bette wavers on her feet a little, but Tina steadies her. She brushes the hair back from Bette's face as she comforts her.]

Tina: You just need to get through today and tonight... and then you can crash. You deserve to just fall apart.

Bette: (quietly) I might.

Tina: Well, if you do, I'll take care of you.

[Bette smiles a little. Tina hugs her.]

Tina: Okay?

]Bette squints her eyes shut as Tina hugs her, trying not to cry. Tina gently rocks her and pats her head.]

Tina: Gonna be okay? Hm?

[Bette stares at the shower wall. She takes a breath.]

Bette: Tee?

[The hug ends. Tina stands close to Bette, looking into her eyes. Bette looks terribly sad. Tina brushes the hair from Bette's face again.]

Bette: I... I really... (clears throat) I really want us to try again to have a baby. I want - I need us to start our family.

Tina: (rubbing Bette's arm) Maybe in a couple of months. Okay? I need a little time. And then we'll do it. We'll start our family. (smooths Bette's hair) I just need some time.

[Bette leans forward. They share a small kiss. Bette leans forward for more, but Tina pulls back. Bette begins to cry. Tina kisses her on the forehead.]

Tina: Let's get you dressed.

[Tina hugs Bette. Bette takes a deep breath and sighs.]

EXT. - KIT'S APARTMENT - HALLWAY - NIGHT

[At Apartment 202, Ivan knocks on the door. Kit answers.]

Ivan: Wow. You are beautiful.

[Kit leans in the door and smiles.]

INT. - THE C.A.C. - NIGHT

[The "Provocations" opening party is in full-swing. Dozens of people mill around, chatting, inspecting the artwork, socializing with others. Dance music plays in the background. We see a couple of "Provocations" pieces that have been seen throughout the season - the Jesus film by Isabella Pernao, and a painting depicting naked men strung up and being flogged by men wearing leather.]

[Bette and Tina enter the C.A.C. Camera bulbs start flashing.]

Reporter #1: Bette! Bette Porter!

Reporter #2: Bette! Can you look this way!

[Bette stops to speak to a reporter.]

Reporter #3: Miss Porter, what is "Provocations" about? And follow-up question, Bette, uh, how much is the C.A.C. spending on security?

[Candace stands nearby, dressed up in a white suit, totally contrary to her usual overalls and toolbelt. She's talking to another woman, her friend Mikela.]

Bette: "Provocations" is the edge of our present culture, where we stand and face ourselves before we jump - into an unknown future.

Reporter #3: Thank you.

[We cut to different spots in the museum, showing different pieces of artwork. One is a man walking, naked; one is a closeup of a face in repose; one is indecipherable red figures against a blue backdrop.]

ELSEWHERE AT THE C.A.C. -

[Gene and Jenny are admiring a photograph on the wall. The photo is of a woman's back. A childlike scene of a house, a sun, a cloud and two women holding hands has been carved in her back.]

Gene: Um... (to Jenny) Do you have one of those?

Jenny: I, actually, I have many. Do you wanna see?

Gene: Um, no thanks.

Jenny: Are you sure?

[Gene puts her arm around Jenny. They start to walk away.]

Gene: Mm-hmm.

Jenny: Really?

Gene: Maybe later.

Jenny: Okay.

[They run into Tim and his date, Trish from the swim team. Tim looks pleasantly surprised to have run into them.]

Tim: Hey.

Jenny: Hey.

Tim: How are you?

Gene: Hey.

Jenny: Hey, Trish.

Trish: Hi. How are you.

Gene: (to Tim) (extending hand) Gene Feinberg.

Tim: (shaking hand) Hey. Tim. Haspel. It's good to meet you.

Gene: Yeah, you too.

Tim: Uh, has she... told you she's a dyke?

[Tim leads Trish away. Gene looks at Jenny.]

Gene: Well, you know, you told me that you were in love with that woman and that now you're sleeping with another woman, but... you didn't tell me you were a dyke.

Jenny: (smiling) I am so sorry.

[They laugh and walk off together.]

ELSEWHERE AT THE C.A.C. -

[Tonya and Dana walk in together, arm in arm. This time they aren't dressed exactly alike - Tonya in a skirt and Dana in striped suit- but somehow they seem to be joined at the hip. Dana sees Tina, Shane and Alice nearby.]

Dana: Hey, you guys!

Tonya: Hey!

Tina: Hey, you're here. Wow, you look, um...

Alice: Alike!

[Tonya looks offended, but covers with a laugh.]

Dana: (laughing) No we don't! She's in a skirt!

Tonya: (to Alice) (pointing to Dana) And, stripes!

[Everybody kind of looks at Tonya and Dana as Tonya and Dana continue laughing. They seem to be becoming the same person. Tonya suddenly waves to someone nearby.]

Tonya: (to Dana) You have to meet Melissa Rivers. (calling out) Melissa, honey, hi!

[Tonya walks off with Dana. Tina and Shane watch them go. Alice looks at Tina and Shane.]

Alice: Well, I mean...

Shane: She's not that bad.

Tina: She's not.

Shane: And until you have some concrete evidence, I'd say drop it.

Alice: (folding arms) Allright, I think she killed Mr. Piddles. That's what.

[Shane rolls her eyes.]

Tina: Oh, god, why would she do that?

Alice: Maybe she didn't like the competition!

Shane: It's because Mr. Piddles was gonna inherit Dana's fortune and Tonya murdered him so she could be the next in line, right? Right? Drop it.

[Shane walks off.]

Tina: C'mon.

[Tina puts her arm around Alice. They start to walk off.]

Alice: She's so fucking cranky.

ELSEWHERE AT THE C.A.C. -

[Shane walks outside in front of the building to have a cigarette. Several people are out here, enjoying drinks and conversation. Shane sees Cherie talking with some people. She starts to approach her. Steve walks toward his wife with some drinks, and sees Shane. He steps in her path. Cherie looks over.]

Steve: (to Shane) If you ever come near my wife or my daughter, there's not one street in this town you won't be able to walk down without fearing for your life. You understand me?

[Steve walks over to Cherie and hands her a drink and walks off. Cherie and Shane look at each other sadly. Cherie walks off.]

ELSEWHERE AT THE C.A.C. -

[Tina sees Candace, who's standing in a corner talking to her friend Mikela. She approaches her.]

Tina: Candace. Hi, congratulations.

[Tina and Candace shake hands.]

Tina: The displays look so beautiful.

Candace: Thank you, thanks. Hey, Tina, this is my friend, Mikela.

Tina: Hi.

[Tina and Mikela shake hands.]

Mikela: Hello.

Tina: Nice to meet you.

Candace: (to Tina) You look beautiful.

[Tina smiles and blushes. Bette suddenly appears out of nowhere and stands next to Tina.]

Bette: (to Candace) Doesn't she? (to Mikela) Hi, I'm Bette Porter.

[Bette and Mikela shake hands.]

Mikela: Mikela Michaels.

Bette: Nice to meet you.

Mikela: And you.

[Bette looks around at the museum and smiles at Candace.]

Bette: (to Candace) Looks a lot different than it did earlier this morning, doesn't it?

Candace: It's a triumph for you.

Bette: Oh, not for me. For the artists.

Mikela: And the piece in the other room? "Jesus" -

Bette: "Jesus Is In Me."

Mikela: That one's absolutely amazing.

Bette: Yeah. (pointing) The artists, uh, is right over there, Isabella Pernao. (to Candace/Mikela) The chairman of my board is making strange hand signals. I'd better go. Tina?

Tina: (to Candace) Bye!

[Candace watches them go. Bette turns as she walks and gives Candace a dire look.]

ELSEWHERE AT THE C.A.C. -

[Steve and Cherie are now inside, talking to some other people. Steve is into the conversation, but Cherie is disinterested. She wanders off, looking around.]

ELSEWHERE AT THE C.A.C. -

[Gene and Jenny and Tonya and Dana stand off in a corner. Gene is entertaining them by explaining animal mating habits.]

Gene: Actually, there's a whole school of thought on animal desire, which extends way beyond just the instinct to reproduce. Um... for example, same-sex walruses have been seen... uh...

[Jenny takes Gene's hand.]

Gene: ... kissing one another, which, uh, can't really be explained in terms of biological imperative. So, I mean, it certainly implies -

Jenny: (smiling) Oh, my god.

[Jen

Kikavu ?

Au total, 23 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

Gamofserie 
21.05.2017 vers 14h

winter 
02.03.2017 vers 11h

hollywood 
26.10.2016 vers 15h

Milaie69 
21.08.2016 vers 23h

juju93 
14.08.2016 vers 23h

rafy85 
Date inconnue

Vu sur BetaSeries

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci au rédacteur qui a contribué à la rédaction de cette fiche épisode

Ne manque pas...

Découvre la carte de Mary Sibley, sorcière de la série Salem, dans la catégorie Magic de notre collection d'HypnoCards.
En vitrine | Salem (Magic)

Appel à candidatures pour trouver des administrateurs pour un futur quartier dédié à la série Manifest de NBC.
Appel à candidatures | Plus d'infos

Venez départager les calendriers de l'Avent créés par nos membres, les votes sont ouverts jusqu'au 4 novembre !
Les votes sont ouverts ! | Date limite : 04/11

Activité récente

Suite de notre bla bla...
Aujourd'hui à 11:45

Photo du Moment
Aujourd'hui à 09:50

[Jeu) Jeu de mots
Aujourd'hui à 09:49

Anne Archer
14.10.2018

Holland Taylor
14.10.2018

DVD
12.10.2018

Actualités
Joyeux anniversaire Snoop Dogg !

Joyeux anniversaire Snoop Dogg !
Aujourd'hui samedi 20 octobre 2018, c'est l'anniversaire Snoop "Doggy" Dogg alias Slim Daddy dans la...

Octobre Rose

Octobre Rose
Au cours de la saison 3 de « The L Word », Dana Fairbanks, l'un des personnages principaux,...

Nouvelle série pour Jennifer Beals

Nouvelle série pour Jennifer Beals
Jennifer rejoint le casting de la série Swamp Thing qui se déroulera dans le bayou de la Louisiane....

Journée mondiale des sourds

Journée mondiale des sourds
Dimanche 23 septembre 2018 avait lieu la journée mondiale des sourds. En cette occasion, le site...

Sarah Shahi interviewée par ELLE US

Sarah Shahi interviewée par ELLE US
Jeudi 20 septembre 2018, Sarah Shahi a été inteviewée, ainsi que Dina Shihabi (Jack Ryan), Nikohl ...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage

La lutte de Dana contre le cancer du sein qui va finalement l’emporter est l’occasion de scènes dramatiques, poignantes mais aussi admirables ou réconfortantes. Vous retenez plutôt :

Total : 22 votes
Tous les sondages

Partenaires premium
HypnoRooms

Linstead77, Hier à 16:07

Et un nouveau sondage vous attend également sur le quartier The Originals !

juju93, Hier à 18:06

Sondage "octobre rose" sur The L Word, autour du personnage de Dana et de la maladie qui l'emporte. Vous pouvez voter même sans connaître la série

grims, Aujourd'hui à 08:46

Coucou à tous ! l'animation "Souvenirs de Kattegat" continue !

grims, Aujourd'hui à 08:47

Aujourd'hui venez poster la photo de Personnage masculin préféré sur le quartier Vikings !!!

Steed91, Aujourd'hui à 09:48

Nouveau sondage sur Modern Family, que pensez-vous de Dylan ? Venez nombreux Vous pouvez voter même si vous ne connaissez pas le show

Viens chatter !

Change tes préférences pour afficher la barre HypnoChat sur les pages du site